Předmět Primární pedagogika 6 (KPV / PRP6K)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPV / PRP6K - Primární pedagogika 6, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Pojem alternativní škola.2. Vznik prvních alternativních škol.3. Klasické reformní školy.4. Církevní školy.5. Moderní alternativní školy.6. Učitel na alternativní škole.
Získané způsobilosti
Studenti se umí orientovat v problematice alternativního školství
Literatura
Martin, D. Activities for iInteractive whiteboards. Helbling, 2004. ISBN 978-385272-148-4.RÝDL, K. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. 1. vyd. Brno: Marek Zeman, 1994. ISBN 80-900035-8-3.SVOBODOVÁ, J., JŮVA, V. Alternativní školy. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-85931-00-1.Průcha, J. Alternativní školy. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-072-3.SVOBODOVÁ, J., JŮVA, V. Alternativní školy. Brno : Paido, 1996. ISBN 80-85931-19-2.PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2001. ISBN 8071785849.WENKE, H., RÖHRER, R. Ať žije škola: daltonská výuka v praxi. Brno, Paido., 2000. ISBN 80-85931826.WENKE, H., RÖHRER, R. Daltonské vyučování: stále živá inspirace. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-041-7.HELMS, W. Lépe motivovat - méně rozčilovat. Praha : Portál, 1996. JANÍK, T. Marie Montessoriová a její pedagogický koncept. In Svobodová a kol. Výběr z reformních edukačních koncepcí. Brno : MSD, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-86633-93-0.HAINSTOCK, E. G. Metoda Montessori a jak ji učit doma: školní léta. Praha : Pragma, 1999. ISBN 807205662X.MUHLHAUSEROVÁ, H. Metodický průvodce k Živé abecedě, Slabikáři a písankám pro 1. ročník ZŠ. Brno : Nová škola, 2000. ISBN 80-7289-025-5.Nelešovská, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe 2. Olomouc: Vydavatelství UP, 2005. ISBN 80-244-1235-7.VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. A KOL. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1743-0.ZELINKOVÁ, O. Pomoz mi, abych to dokázal. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-071-5.RÝDL, K. Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori. Praha : Public History, 1999. ISBN 8090219373.SOLFRONK, J. Problematika organizačních forem vyučování a alternativního školství. Praha: PdF UK, 1995. ŠIMÍČKOVÁ ČÍŽKOVÁ a kol. Přehled vývojové psychologie. Olomouc : UP, 2003. ISBN 80-244-0629-2.SVOBODOVÁ, J. A KOL. Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí. Brno: MSD, 2007. ISBN 978-80-86633-93-0.FILOVÁ, H., SVOBODOVÁ, J. Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí. Brno : MSD, 2007. ISBN 978-80-86633-93-0.POLÁK, A., VALLA, J. Výuka podle daltonského plánu. In Svobodová a kol. Výběr z reformních edukačních koncepcí. Brno : MSD, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-86633-93-0.GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. Waldorfská škola. 1.vyd. Olomouc : Hanex, 1996. ISBN 80-85783-09-6.
Požadavky
Vypracování písemné práce na téma "Principy reformního školství v současném vzdělávání" v rozsahu 3 - 5 normostran.
Garant
PhDr. Jitka Petrová, Ph.D.