Předmět Soudobé teorie vzdělávání (KPV / STVN)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPV / STVN - Soudobé teorie vzdělávání, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Teorie vzdělávání a rozdíly mezi nimi2. Formalismus a transmisivní vyučování3. Personalistické teorie4. Kognitivně psychologické teorie5. Pedagogický konstruktivismus6. Konstruktivismus v předškolním vzdělávání7. Transmisivní a kontruktivní vzdělávání8. Technologické teorie9. Sociokognitivní teorie10. Sociální teorie11. Akademické teorie
Získané způsobilosti
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
Literatura
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha, 2002. ISBN 80-7178-631-4.PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. KOLLARIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Předškolní a primární pedagogika. Praha : Portál, 2001. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha : VÚP, 2004. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. 1. vyd. Portál, Praha, 1998. ISBN 80-7178-216-5.Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.Individualizace v předškolním vzdělávání. Praha : VÚP, 2009. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. VYGOTSKIJ, L.S. Myšlení a řeč. Praha : SPN, 1976. NEZVALOVÁ, D. Pedagogika pro učitele. Část druhá - Vzdělávací systémy ve vyspělých zemích. Olomouc: VUP, 1998. ISBN 80-7067-796-1.PIAGET, J, INHELDEROVÁ, B. Psychologie dítěte. Praha : Portál, 1997. ROGERS, C.R. Způsob bytí. Praha : Portál, 1996.
Požadavky
Aplikace východisek zvolené teorie vzdělávání do předškolního vzdělávání, a to na základě analýzy:a) RVP PV, b) ŠVP PV konkrétní MŠ
Garant
doc. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Dominika Provázková Stolinská, Ph.D.doc. PhDr. Eva Šmelová, Ph.D.