Předmět Pedagogická diagnostika v primární škole (KPV / XPDPŠ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPV / XPDPŠ - Pedagogická diagnostika v primární škole, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Pedagogická diagnostika jako vědní obor, její pojetí a úkoly. Specifické rysy pedagogické diagnostiky v práci učitele primární školy.2. Přehled jednotlivých oblastí pedagogické diagnostiky v primární škole. Diagnostika osobnosti žáka, pedagogické práce učitele, diagnostika třídy, rodinného prostředí, diagnostika dalších činitelů působících mimo školu.3. Přehled a rozbor základních metod pedagogické diagnostiky, jejich uplatnění v diagnostické činnosti učitele primární školy, uvedení konkrétních příkladů.4. Problematika připravenosti dítěte ke vstupu do školy, diagnostika školní zralosti.5. Diagnostika předpokladů ke čtení a psaní, diagnostika specifických vývojových poruch učení.
Získané způsobilosti
Studenti se umí orientovat v problematice diagnostiky na primární škole
Literatura
CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno, 1999. ISBN 80-85931-68-0.HRABAL, V. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha : SPN, 1989. ISBN 80-04-22149-1.DITTRICH, P. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Praha : H+H, 1992. ISBN 80-85467-69-0.DVOŘÁKOVÁ, M. Pedagogicko-psychologická diagnostika I. České Budějovice : Jihočeská univerzita, 1995. ISBN 80-7040-143-5.DVOŘÁKOVÁ, M. Pedagogicko-psychologická diagnostika II. České Budějovice : Jihočeská univerzita, 1999. ISBN 80-7040-282-2.MONATOVÁ, L. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-86-9.MOJŽÍŠEK, L. Základy pedagogické diagnostiky. Praha : SPN, 1986.
Požadavky
Studenti1. vypracují stručnou charakteristiku třídy (složení třídy = počet žáků, dívek, chlapců, struktura třídy - skupiny žáků, vztahy mezi žáky, role žáků - např. vedoucí žáci, oblíbení, neoblíbení, výchovné problémy atd.) a provedou v ní sociometrický výzkum.2. shromáždí metodické materiály k diagnostice zvolené oblasti pedagogické diagnostiky.3. sestaví didaktický test či dotazník na zvolenou oblast.
Garant
PhDr. Jitka Petrová, Ph.D.