Předmět Didaktika technické výchovy (KTE / DIDTE)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTE / DIDTE - Didaktika technické výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Úvod do studia technické výchovy (didaktika techniky a její místo v systému věd, terminologie, historie technické výchovy).Edukační cíle a pojetí základního vzdělávání v RVP ZVPříprava a plánování vyučovacího procesu technické výchovy I. (didaktické zásady, vyučovací metody, organizační formy uplatňované v technické výchově, materiální didaktické prostředky a jejich využití v technické výchově, ergonomické a hygienické zásady technické výchovy).Příprava a plánování vyučovacího procesu technické výchovy II. (specifika technické výchovy na primární škole, interdisciplinarita primární školy a uplatnění mezipředmětových vztahů, průřezová témata v kontextu technické výchovy, učivo a jeho výběr, hodnocení).Materiály vhodné pro technickou výchovu na 1. stupni ZŠ (papír, textilní materiály, dřevo, kovy, plasty, netradiční a odpadové materiály).Technické myšlení a tvořivost.Učitel technické výchovy.
Literatura
Kropáč, J., Kubíček, Z., Chráska, M. a Havelka, M. Didaktika technických předmětů : vybrané kapitoly. Olomouc : UP, 223 s., 2004. ISBN 80-244-0848-1.Kropáč, J. a Chráska, M. Výchova v obecně technických předmětech. Olomouc : VUP. 190 s., 2004. ISBN 80-244-0897-X.Friedmann, Z. Didaktika technické výchovy. Brno : MU. 92 s., 2001. ISBN 80-210-2641-3.KROPÁČ, J. KUBÍČEK, Z. aj. Vybrané kapitoly z didaktiky technických předmětů. Olomouc : UP, 1998. KROPÁČ, J. Obecný obsah výuky o technických materiálech. Olomouc Vyd. UP, 1996. MOŠNA, F. Didaktika základů techniky I, II. Praha : UK, 1990, 1991. MOŠNA, F. aj. Didaktika technické výchovy . Praha : UK, 1992. Vzdělávací program zvláštní školy. Praha : MŠMT, Septima, 1997. Vaněk, V., Vaňková, H. Materiály pro učitele primárního vzdělávání. Ostrava : PdFOU. 164 s., 2004. Maňák, J. (1997). Nárys didaktiky. Brno: Masarykova univerzita. Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada Publishing. Petr, F. (1929). Olejomalba a enkaustika. Praha: Peometheus. Solfronk, J. (1992). Organizační formy vyučování. Praha: Univerzita Karlova. Činčera, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada. Kociánová, L., Beránek, V., Ctiborová, J., Nováková, J., Dýtrtová, R., Reitmayer, L., Vodáková, J., Nováková, J., & Nejtková, J. (1997). Praktické činnosti pro 1.-5. ročník základních škol. Praha: Fortuna. http://library.upol.cz/i2/i2.search.cls?ictx=upol&src=upol_us_cat-0&show_lim=0&field=T001&zf=UF_UPOL&term=e0010445unifor.upol.cz/pedagogicka/index.php?pageid=5002...=385; ..386Vaněk, V., & Vaňková, H. (1991). Technické materiály pro učitelství 1. stupně ZŠ. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity. Maisel, E. (2002). Trénink kreativity: podněty pro rozvinutí tvořivého potenciálu na celý rok. Praha: Portál.
Požadavky
Vypracování zadaných projektů.
Garant
doc. PaedDr. Jiří Kropáč, CSc.
Vyučující
Mgr. Pavlína Částková, Ph.D.doc. PaedDr. Jiří Kropáč, CSc.Mgr. Luděk Kvapil, Ph.D.Mgr. Pavlína Částková, Ph.D.doc. PaedDr. Jiří Kropáč, CSc.Mgr. Luděk Kvapil, Ph.D.