Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika technické výchovy (KTE / TDTE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KTE / TDTE - Didaktika technické výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Úvod do studia technické výchovy (didaktika techniky a její místo v systému věd, terminologie, historie technické výchovy).Edukační cíle a pojetí základního vzdělávání v RVP ZVPříprava a plánování vyučovacího procesu technické výchovy I. (didaktické zásady, vyučovací metody, organizační formy uplatňované v technické výchově, materiální didaktické prostředky a jejich využití v technické výchově, ergonomické a hygienické zásady technické výchovy).Příprava a plánování vyučovacího procesu technické výchovy II. (specifika technické výchovy na primární škole, interdisciplinarita primární školy a uplatnění mezipředmětových vztahů, průřezová témata v kontextu technické výchovy, učivo a jeho výběr, hodnocení).Materiály vhodné pro technickou výchovu na 1. stupni ZŠ (papír, textilní materiály, dřevo, kovy, plasty, netradiční a odpadové materiály).Technické myšlení a tvořivost.Učitel technické výchovy.

Literatura

Kropáč, J. a Kropáčová, J. Didaktická transformace pro technické předměty. Olomouc : UP, 104 s., 2006. ISBN 80-244-1431-7.Kropáč, J., Kubíček, Z., Chráska, M. a Havelka, M. Didaktika technických předmětů : vybrané kapitoly. Olomouc : UP, 223 s., 2004. ISBN 80-244-0848-1.Kropáč, J. a Chráska, M. Výchova v obecně technických předmětech. Olomouc : VUP. 190 s., 2004. ISBN 80-244-0897-X.Friedmann, Z. Didaktika technické výchovy. Brno : MU. 92 s., 2001. ISBN 80-210-2641-3.Vaněk, V., Vaňková, H. Materiály pro učitele primárního vzdělávání. Ostrava : PdFOU. 164 s., 2004. Maňák, J. (1997). Nárys didaktiky. Brno: Masarykova univerzita. Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada Publishing. Petr, F. (1929). Olejomalba a enkaustika. Praha: Peometheus. Solfronk, J. (1992). Organizační formy vyučování. Praha: Univerzita Karlova. Činčera, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada. Kociánová, L., Beránek, V., Ctiborová, J., Nováková, J., Dýtrtová, R., Reitmayer, L., Vodáková, J., Nováková, J., & Nejtková, J. (1997). Praktické činnosti pro 1.-5. ročník základních škol. Praha: Fortuna. http://library.upol.cz/i2/i2.search.cls?ictx=upol&src=upol_us_cat-0&show_lim=0&field=T001&zf=UF_UPOL&term=e0010445unifor.upol.cz/pedagogicka/index.php?pageid=5002...=385; ..386Vaněk, V., & Vaňková, H. (1991). Technické materiály pro učitelství 1. stupně ZŠ. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity. Maisel, E. (2002). Trénink kreativity: podněty pro rozvinutí tvořivého potenciálu na celý rok. Praha: Portál.

Požadavky

Seminární práce - zpracování přípravy vyučovací jednotky na vybrané téma z části učiva.

Garant

doc. PaedDr. Jiří Kropáč, CSc.

Vyučující

doc. PaedDr. Jiří Kropáč, CSc.Mgr. Luděk Kvapil, Ph.D.doc. PaedDr. Jiří Kropáč, CSc.Mgr. Luděk Kvapil, Ph.D.