Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Osobnostní a sociální výchova (KVS / BOSV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVS / BOSV - Osobnostní a sociální výchova, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Osobnostní a sociální výchova jako součást RVP ZV, SŠ a návaznost ve vysokoškolském studiu.- Přínos OSV k rozvoji osobnosti .- Poznávání a rozvoj vlastní osobnosti . Typologie osobnosti.- Seberegulace, organizační dovednosti a efektivní řešení problémů.- Úspěšná sociální komunikace. Manipulativní komunikace.- Konflikty a jejich řešení.- Morálka, hodnotová orientace, sociální role.- Vytváření zdravých mezilidských vztahů.

Získané způsobilosti

Způsobilosti v rozsahu daného předmětu.

Literatura

Komárková, R.; Slaměník, I.; Výrost, J. Aplikovaná sociální psychologie 3. Praha: Grada Publishing, 2001. Mikuláštík, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0650-4.Nakonečný, M. Psychologie osobnosti. Praha: Akademia, 1995. Kopřiva, P.; Nováčková, J.; Nevolová, D.; Kopřivová, T. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2005. Lencz, L.; Križová, O. Etická výchova 1. Praha: Luxpress, 2000. Lencz, L.; Križová, O. Etická výchova 2. Praha: Luxpress, 2005. KŘÍŽ, P. Kdo jsem, jaký jsem. Kladno: AISIS, 2005. ISBN 8023946692.Machková, E. Metodika dramatické výchovy. Praha: ARTAMA, 1999. ISBN 80-7068-105-5.Valenta, J. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Praha: AISIS, 2006. Way, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Nakladatelství ISV, 1996. Čakrt, M. Typologie osobnosti pro manažery. Praha: Management Press, 1996. Čakrt, M. Typologie osobnosti: Přátelé, milenci, manželé, dospělí a děti. Praha: Management Press, 2005. VALENTA, J. Učit se být. Praha : Agentura STROM & AISIS, 2003. ISBN 80-86106-10-1.Šimanovský, Z., Šimanovská, B. Hry pro rozvoj zdravé osobnosti. Praha: Portál, 2005. http://odyseamysli.webpark.czhttp://pedagogika.ff.cuni.cz/pages/cze/studium/osv.phpEyrovi, L. a R. Jak naučit děti hodnotám. Praha: Portál, 2000. Konflikt, koření života - průvodce řešením konfliktů pro učitele středních škol. Praha: České centrum pro vyjednávání a řešení konfliktů., 1996. Kroeger, O., Thuessenová, J.M. Typologie. Praha: Triton, 2004. www.dokazuto.cz; www.aisis.czwww.etickeforumcr.czwww.hnuti-go.czwww.icm-trebic.czwww.mujnet.czwww.odyssea.czwww.prak.wz.czwww.spin-vti.czwww.velkyvuz.cz

Požadavky

- 100% aktivní účast na semináři- zpracování a odevzdání seminárních prací týden před zápočtovým týdnem- zpracování jednoho tématu formou eseje

Garant

Mgr. Gabriela Cingelová, Ph.D.