Předmět Etika pro učitele (KVS / WEPU)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVS / WEPU - Etika pro učitele, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvodní zamyšlení, pojem etiky, komunikace.2, Personální náhled etiky, důstojnost člověka, sebeúcta (sebeocenění)3, Svědomí, pozitivní hodnocení druhých4, Svoboda, tvořivost a iniciativa5, Vyjádření a komunikace citu, ctnosti6, Empatie, vžít se do celkové situace druhých, překročit svůj stín7. Asertivita, uvolnění agresivity, respektováni zájmy jiných8. Reálné a zobrazené vzory, prosociální člověk jako tvůrce kultury9 - 11. Spolupráce, pomoc, darování, dělení se, aktivity k seznámení a sblížení, pro zlepšení kontaktu mezi dětmi když se skupiny zmocňuje nechuť a únavy,hry12 -13. Rodina, ve které žiji, láska, sebeovládání a zodpovědnost, přátelství a zamilovanost, plánování rodičovství
Získané způsobilosti
Studenti získává určitou skutečnost, význam a smysl etického tématu. Reálni zkušenost aby se naučily a upevnily postoje a způsobilosti osvojené v podmínkách třídy. Student získává způsobilost dobré výchovy, která je záležitosti především tvořivou. Výchovný program je zaměřený na výchovu k prosociálnosti.
Literatura
Špiner, D. Člověk a náboženství. Olomouc: Univerzita Palackého Olomouc, 2006. Lencz, L., Krížová, O. Etická výchova, metodický materiál1- 3. Praha: EF 99, Nakladatelství Luxpress, 2000. Hrehová, H. Etika - sociálne vzťahy - spoločnosť. Bratislava: Veda-SAV, 2005. Kratochvílová Miedzgová, J. Etika pro střední školy. Praha: Kvarta, 1996. TISCHNER, J. Etika solidarity. Bratislava: Kalligram, 1998. PŘÍKASKÝ, V.J. Etika, učebnice základů etiky. Kostelní Vydří, Karmelitánské nakladatelství, 2000. KOŘENEK, J. Lékařská etika. Praha: Triton, 2004. THOMPSON, M. Přehled etiky. Praha: Portál, 2004.
Požadavky
Každé dané a odpřednášené téma student(ka) zpracuje na cca 1-2 stránkách, to je zároveň otázkou ke zápočtu, aby student věděl o daném tématu vést diskusi
Garant
ThMgr. Dušan Špiner, Ph.D.
Vyučující
ThMgr. Dušan Špiner, Ph.D.