Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Expresivní interpretace (KVV / JEIK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / JEIK - Expresivní interpretace, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah:Cílem je seznámit studenty s problematikou interpretace a zpřístupňování uměleckého díla a jiných typů muzeálií (artefaktů, mentefaktů a naturfaktů). Pomocí praktických aktivit disciplína představuje proces tvůrčí, resp. expresivní interpretace sbírkového předmětu, zaměřuje se na hledání originálních možností komunikace s ním. Během výuky budou představeny rozličné formy a metody zpřístupňování muzeálie využitelné nejen během realizace edukačního programu muzea a galerie, ale i v běžném edukačním procesu na školách. Pozornost bude věnována také ?mezím interpretace? a odrazu současných teorií interpretace v práci muzejního pedagoga. Disciplína pěstuje schopnost studentů porozumět sbírkovým předmětům muzea a nacházet vhodné způsoby jeho interpretace, přístupné co nejširší škále návštěvnických skupin. Realizace řady praktických etud rozvíjí didaktické kompetence absolventů a zaměřuje se na jejich schopnost aplikace ukázkových metod a postupů do vlastní praxe.Základní témata:interpretace muzeálietvůrčí, expresivní interpretacemetody interpretaceodraz současných teorií interpretace ve vzdělávání

Získané způsobilosti

Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni samostatně interpretovat umělecké dílo a aplikovat poznatky o něm do vlastní edukační aktivity.

Literatura

ŠOBÁŇOVÁ, Petra. (2012). Edukační potenciál muzea. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci. HORÁČEK, Radek. (1998). Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno : Akademické nakladatelství Cerm. ECO, Umberto. (2004). Meze interpretace. Praha : Karolinum. DANIEL, Ladislav. (2008). Umění vidět umění : Úvod do interpretace obrazu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. SLAVÍK, Jan. (2001). Umění zážitku, zážitek umění. Teorie a praxe artefiletiky. 1. díl. Praha: Univerzita Karlova v Praze. ZHOŘ, Igor. (1995). Výtvarná výchova v projektech I. Pracovní sešit pro 6. a 7. ročník. Havlíčkův Brod: Tobiáš. HAVLÍK, Vladimír. (2007). Využití intermediálních postupů v animační praxi. In Škola muzejní pedagogiky 6. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci.

Požadavky

Účast na výuce.Seminární práce: esej na zadané téma

Garant

Mgr. Petra Šobáňová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Veronika JurečkováMgr. Petra Šobáňová, Ph.D.