Předmět Muzeum na prahu 21. století (KVV / WM21S)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / WM21S - Muzeum na prahu 21. století, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Muzea a galerie-instituce, jejich poslání a proměny v čase (antické museion, muzea v novověku, edukační dimenze moderního muzea)Výtvarné dílo jako podnět ke komunikaci (interpretace výtvarného díla, výsledky dosavadních zkoumání, vlastní vnímání a prožitky, vývoj možností kontaktu s výtvarným dílem, originál nebo reprodukce?)Muzejní a galerijní pedagogika (vznik muzejní pedagogiky, rozvoj muzejní pedagogiky ve druhé polovině 20. století, aktuální tendence muzejní pedagogiky)Formy zprostředkování umění v galerijních institucích (animace, komentované prohlídky, besedy, kurzy, ateliéry, tvůrčí ateliéry a zvláštní programy)Animace (metodická struktura animací, typologické členění animací)Vzdělání a dovednosti muzejního pedagogaZprostředkovatelé uměníDovednosti a vzdělání animátorůProjekce realizovaných programů MUO a jejich rozbor
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu budou studenti schopni aplikovat ve vlastní praxi didaktické metody s cílem zprostředkovat divákům muzejní expozici netradičním a aktivizačním způsobem.
Literatura
Jůva Vladimír. Dětské muzeum : Edukační fenomén pro 21. století. Brno, 2004. Horáček Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno , 1998. Horáček Martin, Myslivečková Hana, Šobáňová Petra (eds.). Muzejní pedagogika dnes (sborník příspěvků). Olomouc, 2008. Kesner Ladislav. Muzeum umění v digitální době . Praha, 2000. kol. autorů. Škola muzejní pedagogiky 1 - 7. Olomouc, 2007. Jůva Vladimír. Vývoj německé muzeopedagogiky. Brno, 1994.
Požadavky
Aktivní účast na seminářích a domácí příprava dle pokynů vyučujícího.
Garant
Mgr. Petra Šobáňová, Ph.D.