Předmět Psychomotorika (PDF / TPPSP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PDF / TPPSP - Psychomotorika, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Oblast vnímání vlastního těla - poznat funkce částí i vlastního těla, ovládat tělo, prožívat city a pocity, vyjádřit je pohybem. Sebepoznání. Sebezdokonalování.2. Oblast materiální - seznámení s předměty, tradičními i netradičními pomůckami, jejich získání, ovládnutí i využití.3. Poznání společenského prostředí, osob. Navázání kontaktu doteky, spoluprací, komunikací. Spolupráce, pomoc druhým.Tématické okruhy:1. Zařazení psychomotoriky v systému tělovýchovného procesu. Historie, současnost.2. Význam psychomotoriky z hlediska fyziologického, emocionálního, kognitivního.3. Poznávání velikosti těla.4. Poznávání napětí a uvolnění.5. Vnímání stability a lability těla.6. Vnímání těla a prostoru.7. Vnímání pocitů a citů, jejich vyjadřování.8. - 10. Oblast materiální.11. Oblast společenská.12. Motodiagnostika.
Získané způsobilosti
Student získá zkušenosti a dovednosti využitelné v hodinách tělesné výchovy.
Literatura
Blahutková,M.,Koubová,J. Psychomotorika aneb prožitek z pohybu. Brno, CDVZ, 1995. Blahutková,M. Psychomotorika. Brno PdF MU, 2003. ISBN 80-210-3067-4. Blahutková,M. Psychomotorika. Brno PdF MU, 2003. ISBN 80-210-3067-4. Blahutková,M.,Koubová,J. Psychomotorika aneb prožitek z pohybu. Brno, CDVZ, 1995. Kouba,V. Motorika dítěte. eské BUdějovice, Jihočeská univerzita, 1995. Kouba,V. Motorika dítěte. eské BUdějovice, Jihočeská univerzita, 1995. Blahutková, M. Psychomotorika pre každého. Prešov, 2006. Zelinová, M. Hry pro rozvoj emocí a komunikace, Praha, Portál, 2007. Karásková, V. Pohybové hrátky pro děti zdravé i postižené. Olomouc: Univerzita UP, 2003. ISBN 80-244-0588-1. Musilová,D., Mužík,L. Motivační náměty pro cvičení s bednou, lavičkou a žebřinami. Brno, CDVU, 1997. Smitková,Z. Špalíček zhudebněných říkadel a cvičení pro malé děti. Praha, Olympia, 1992. Kos,B. Zábavná cvičení. Praha, Olympia, 1992. Kos,B. Zábavná cvičení. Praha, Olympia, 1992. Mazal,F. Pohybové hry a hraní. Olomouc, Hanex, 2001. Mazal,F. Pohybové hry a hraní. Olomouc, Hanex, 2001. Musilová,D., Mužík,L. Motivační náměty pro cvičení s bednou, lavičkou a žebřinami. Brno, CDVU, 1997. Smitková,Z. Špalíček zhudebněných říkadel a cvičení pro malé děti. Praha, Olympia, 1992. Ulrich, D. A. Test of gross motor development : Examiner s manual. Austin, Tex. : Pro-Ed, 2000. Karásková, V. Zábavná cvičení s mentálně postiženými. 3. vyd. Olomouc: Univerzita UP, 2000. ISBN 80-244-0082-0.
Požadavky
- aktivní účast na výuce (80% docházka) - úspěšné absolvování testu - didaktický mikrovýstup zaměřený na využití cílených cvičení z oblasti psychomotoriky.
Garant
doc. PhDr. Ludmila Miklánková, Ph.D.