Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Logopedie 4 (USS / TLO4)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USS / TLO4 - Logopedie 4, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Afázie - terminologie, klasifikace, hlavní etiologie, symptomatologie, základy diagnostiky a intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce.2. Alexie, agrafie, apraxie a agramatismus. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky.3. Dysartrie - získaná forma - terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika a intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce.4. Specifické poruchy učení - Dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika, intervence, prevence a prognóza. Legislativa. Jiné typy poruch učení a praxie. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Interdisciplinární spolupráce.5. Orofaciální poruchy - poruchy orofaciálního systému a myofunkční poruchy terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika a intervence, prevence a prognóza. Základy orofaciální a myofunkční terapie základní diagnostické intervenční techniky.6. Poruchy polykání - terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie, diagnostika a intervence, prevence a prognóza. Profilující osobnosti a literatura. Diagnostický a didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky. Komparace se zahraničím. Interdisciplinární spolupráce.7. Alternativní a augmentativní komunikace. Členění, základní charakteristika jednotlivých systémů AAK, logopedické pomůcky a technika.8. Symptomatické poruchy řeči u osob se sluchovým postižením teoretická východiska, moderní přístupy v intervenci osob se sluchovým postižením, video ukázky, praktická cvičení.9. Symptomatické poruchy řeči u osob se zrakovým postižením - teoretická východiska, specifika logopedické intervence u těchto osob, didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky.10. Symptomatické poruchy řeči u osob se somatickým postižením teoretická východiska vývoj řeči a jazykové roviny u osob s DMO, specifika logopedické intervence, didaktický materiál, speciální metodické, technické a přístrojové pomůcky.11. Symptomatické poruchy řeči u osob s neurologickým onemocněním (roztroušená skleróza, svalové dystrofie apod.)12. Symptomatické poruchy řeči u osob s mentálním postižením teoretická východiska, logopedická intervence a její specifika.13. Symptomatické poruchy řeči u osob s poruchami autistického spektra - teoretická východiska, vybrané metody intervence u osob s PAS.

Získané způsobilosti

Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.

Literatura

KUBOVÁ, L. Alternativní komunikace, cesta ke vzdělávání těžce zdravotně postižených dětí. Praha: TECH-MARKET, 1996. ISBN 80-902134-1-3.Callone, P. R., & Klinkerová, J. Alzheimerova nemoc: 300 tipů a rad, jak ji zvládat lépe. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 9788024723204.Roučková, J. Cvičení a hry pro děti se sluchovým postižením: praktické návody a důležité informace. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-158-1.Newman, S., & Brejlová, D. Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením: rozvoj kognitivních, pohybových, smyslových, emočních a sociálních dovedností. Praha: Portál, 2004. ISBN 8071788724.Ludíková, L. Kombinované vady. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 8024411547.KLENKOVÁ, J. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada, 2006. Castillo-Morales, R., & Matějíčková, E. Orofaciální regulační terapie: metoda reflexní terapie pro oblast úst a obličeje. Praha: Portál, 2006. ISBN 8073671050.Schwarz, S. P. Parkinsonova nemoc: 300 tipů a rad, jak ji zvládat lépe. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 9788024723211.Gangale, B. C. Rehabilitace orofaciální oblasti. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0534-6.Schwarz, S. P., & Hranická, L. Roztroušená skleróza: 300 tipů a rad, jak ji zvládat lépe. ISBN 978-80-247-2345-7.Lechta, V., & Křížová, J. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071785725.Knoppová, P., & Kučerová, J. Význam logopedické intervence u osob s psychiatrickou diagnózou. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 8024415453.

Požadavky

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.

Garant

Mgr. Adéla Hanáková, Ph.D.Mgr. et Mgr. Gabriela Smečková, Ph.D.Mgr. Lucie Šebkovádoc. Mgr. Kateřina Vitásková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Adéla Hanáková, Ph.D.Mgr. et Mgr. Gabriela Smečková, Ph.D.Mgr. Adéla Hanáková, Ph.D.Mgr. Lucie Šebková