Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika chemie (AFC / DICH)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AFC / DICH - Didaktika chemie, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

obecná a speciální didaktika chemievzdělávací a výchovné cíle ve výuce chemie, všeobecně vzdělávací standarddidaktické zásady uplatňované v chemii, učivo chemie, učební plány předmětu chemie v Rámcových vzdělávacích programech základního a středního školstvíformy výuky chemie, metody výuky chemie, demonstrační a žákovský experimentmateriální a didaktické prostředky, využití informačně komunikačních technologií (ICT) ve výuce chemie (audiovizuální a PC techniky, Internet)projektová výuka, práce s talenty ve výuce chemiedodržování bezpečnostních předpisů při výuce chemie, příprava učitele na výuku chemie, příprava na vyučovací hodinutvorba školního vzdělávacího programu, vzdělávací oblast člověk a příroda, průřezová tématapojmotvorný proces ve výuce chemiedidaktické zpracování tématických celků z obecné chemie, výběr experimentůdidaktické zpracování tématických celků z anorganické chemie, výběr experimentůdidaktické zpracování tématických celků z organické chemie, biochemie, výběr experimentůmaturitní zkouška z chemie - cílové požadavky. Přírodovědná gramotnost absolventů SŠchemie a společnost, význam chemie při ochraně životního prostředí, uplatnění chemie v běžném životě

Získané způsobilosti

Popsat metody a postupy ve výuce chemie na středních a základních školách.Seminář:Aplikovat metody a postupy ve výuce chemie na konkrétních tématických na středních a základních školách.

Literatura

H. Čtrnáctová, J. Halbych, J. Hudeček, J. Šímová. Chemické pokusy pro školu a zájmovou činnost. Prospektrum, 2000. T. L. Brown, H. E. LeMay, B. E. Bursten. Chemistry. Prentice-Hall, 1997. G. C. Hill, J. S. Holman. Chemistry in context. ELBS/Nelson, 1998. M. Pasch, T. G. Gardner, G. Sparks-Langerová, A. J. Starková. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, 1998. Rámcový vzdělávací program pro ZŠ a SŠ. VÚP, Praha, 2006. M. Klečková, Z. Šindelář. Školní pokusy z anorganické a organické chemie (skriptum). VUP, Olomouc, 2007. J. Čipera, L. Svoboda. Didaktika chemie I., II. (skriptum). České Budějovice, 2001. B. Z. Shakhashiri. Chemical Demonstrations. vol. 1- 4. Wisconsin, 1985. S. L. Seager, M. R. Slabaugh. Chemistry for Today. Brooks/Cole, 2000. T. R. Dickson. Introduction to Chemistry. John Wiley &Sons, Inc., 1995. Schoolbook for Chemistry. Učebnice chemie pro gymnázia, ZŠ a SŠ.

Požadavky

Pro úspěšné absolvováni předmětu musí student mít 100% účast v semináři, provést ukázku výuky zvoleného tématu, zpracovat a presentovat skupinový projekt na zadané téma. Zkouška z didaktiky chemie je ústní, skládá se ze 4 otázek - vysvětlení chemického výpočtu, otázka z obecné a otázka ze speciální didaktiky chemie, výklad základního chemického pojmu. Student musí uspokojivě zodpovědět minimálně tři otázky.

Garant

doc. RNDr. Marta Klečková, CSc.

Vyučující

doc. RNDr. Marta Klečková, CSc.