Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika biologie (BOT / SZZD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu BOT / SZZD - Didaktika biologie, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah didaktiky biologie na základních a středních školách, vzdělávací a výchovné cíle. Cíle kognitivní, axiologické a cíle v oblasti jednání. Teorie poznání; poznání smyslové a rozumové. Druhy a metody výuky, organizační formy a plánování výuky biologie. Vybavení učebny, prostředky výuky a jejich výběr; zásady práce v laboratoři. Stavba vyučovací jednotky. Výběr učiva, hlediska a oblasti výběru. Struktura, diferenciace, srovnání a zobecnění učiva.: pomůcky, audiovizuální technika, preparáty. Didaktické zásady v biologii. Práce s literaturou, vědecká a odborná práce žáků. Výchova k ochraně přírody. Klasifikace a její zásady, formy zjišťování vědomostí. Mimotřídní a mimoškolní práce žáků.

Získané způsobilosti

Absolvent je vybaven teoretickými znalostmi a praktickými dovednostmi potřebnými k výuce biologie na základních a středních školách, a to jak v oblasti odborné, tak v oblasti profesní (pedagogické).

Literatura

CHRÁSKA M. Didaktické testy ve školní praxi. Brno: Paido, 2002. MASLOWSKI O. Didaktika biologie. Olomouc: nakladatelství UP, 1990. KYRIACOU CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. NEZVALOVÁ D. a KOL. Kompetence a standardy v počáteční přípravě učitelů přírodovědných předmětů a matematiky. Olomouc: nakladatelství UP, 2007. NEZVALOVÁ D. (ed.). Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání (Úvodní studie). Olomouc: nakladatelství UP, 2006. PRŮCHA J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. PRŮCHA J., WALTEROVÁ E., MAREŠ J. Pedagogický slovník (3. vydání). Praha: Portál, 2001. VINTER V. Příručka pro začínající učitele biologie. Šumperk: Trifox, 2009. KALHOUS Z., OBST O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. BLOOM B. S: et al. Taxonomy of Educational Objectives. Handbook I: Cognitive Domain. New York: David McKay, 1956. LIESSMANN K. P. Teorie nevzdělanosti (Omyly společnosti vědění). Praha: Academia, 2008. ALTMANN A. Vybrané kapitoly z didaktiky biologie I, II, III. Praha: SPN, 1985. 1985. STOKLASA J., HORNÍK F., KOČÁREK E. Vytváření didaktických dovedností učitele biologie. Praha: SPN, 1984. ŘEHÁK B. Vyučování biologii. Praha: SPN, 1967.

Požadavky

Státní závěrečná zkouška

Garant

prof. Ing. Aleš Lebeda, DrSc.

Vyučující

prof. Ing. Aleš Lebeda, DrSc.