Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Projekt management environment. projektů (EKO / PMEP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu EKO / PMEP - Projekt management environment. projektů, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Identifikace představ studentů o práci po absolvování oboruŘízení environmentálních projektůTypologie environmentálních projektůFáze projektového cykluZúčastněné subjekty, klíčoví aktéřiMarketingStimulace poptávkyZpracování nabídkyZpracování projektů - jednotlivé aspektyTvorba týmuExterní komunikace (klient, klíčoví aktéři, veřejná správa, veřejnost)Interní komunikace (členové týmu)Time managementRozpočet, finanční řízeníPrezentace výsledkůVeřejné projednání (zapojení veřejnosti)Využití výsledků k marketingu (reference)Diskuse o obsahu, přednostech a úskalích potenciální pozice absolventů oboru (veřejná správa, konzultační firma, podnikatel v oblasti ŽP, expert-specialista, školství, apod.).K hlavním částem probíhají cvičení, celým kursem prolíná případová studie, založená na proceduře EIA (Spalovna odpadů).a) představa co konkrétně mohou/budou v praxi dělatb) jak fungují poradenské firmy v oblasti ŽPc) jak se na trhu živí fyzické osoby - podnikatelé v oblasti ŽPd) co je obsahem práce v oblasti veřejné správy, zaměřené na ŽP (výkon státní správy, samosprávné orgány, apod.).e) jak funguje trh v oblasti ŽP, znalost marketinguf) jak se řídí environmentální projektyg) které jsou hlavní interní i externí subjekty, které se v projektovém cyklu vyskytují (klient, zpracovatel, tým, orgány veřejné správy, veřejnost, apod.)g) další aspekty řízení projektů: kvalita, time management, financování - rozpočet projektu, lidské zdroje, požadavky klientů, požadavky orgánů veřejné správy, zapojování veřejnosti do rozhodování v oblasti životního prostředí, ad.Kurs zahrnuje vysvětlení celého projektového cyklus (marketing, tvorba úspěšné nabídky, sestavení a řízení týmu, vztah ke klientovi v průběhu zpracování projektu, vztah k ostatním subjektům včetně veřejnosti, prezentace výsledků, řešení problémů, využití výsledků k marketingu) - a to vše v reálném kontextu, jak celý proces funguje na různých úrovních (především na úrovni samostatného pracovníka poradenské firmy, fyzické osoby - podnikatele, pracovníka orgánu veřejné správy, příjemce projektu, klíčového aktéra, atd.). K demonstraci budou využity různé typy projektů - od jednoduchých až po velké projekty mezinárodního charakteru. Cílem není studenty naučit zpracovávat konkrétní projekt (jako např. biologické hodnocení, posudek či Vyhodnocení EIA/SEA, apod.), ale pochopit fungování trhu a místo vedoucích a zpracovatelů projektů v něm.Předmět je postaven na stručných základních prezentacích, následovaných cvičeními, které mají co nejvěrněji simulovat praxi. Obsahem prezentace je pouze nabídka principů a doporučení, jejich význam, platnost či slabiny nalézají studenti sami při práci v (často konkurenčních) týmech. Při simulaci je využívána case study, založená na proceduře EIA, která prochází celým projektovým cyklem a umožňuje si v pseudoreálné situaci ověřit vztah mezi obsahem zpracovaných nabídek a následným zpracováním projektu a obhájením výsledků (včetně finanční úspěšnosti). V rámci cvičení si studenti vyzkoušejí různé role (klient, ředitel firmy, vedoucí projektu, expert, klíčový aktér, zástupce veřejnosti, skrytý konkurent, ad.), které donutí studenty se s namodelovanou situací vyrovnávat ("neexistuje jen jedno správné řešení?."). Vlastní způsoby řešení problémů pak budou předmětem reflexe účastníků a diskuse s komentářem přednášejícího, který upozorní na výhody i nevýhody zvolených postupů. Uvedenou formou si studenti osvojí problematiku lépe, než odpřednášením vybraných "pravd" a požadavkem na jejich opakování při kolokviu.

Získané způsobilosti

Lepší orientace v podmínkách environmentálního trhuPochopení různých rolí v projektovém cykluPochopení vlastní optimální pozice v rámci profesní kariéryZvýšení způsobilosti práce v týmech konzultantůŘízení environmentálních projektů

Literatura

Projekt. Impaktová studie zařazení Českého Švýcarska na seznam lokalit přírodního dědictví UNESCO. Europroject-DHV CR - rozpracováno, 2006. Projekt EU Phare. Implementace soustavy Natura 2000 v ČR. 2005. Projekt. Komunikační strategie pro zpracování koncepcí Moravskoslezského kraje v oblasti životního prostředí. DHV CR - IKR, 2003. Projekt. Koncepce Environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty v Moravskoslezském kraji. DHV CR - IKR, 2004. Projekt EU Phare. Podpora Delegace Evropské Komise v Praze při přípravě programu Access. Agriconsulting Europe SA (Belgie) - DHV CR, 2001. Projekt. Podpora implementace soustavy Natura 2000 v České republice. DHV Consultants - DHV CR - Syzygy, 2003. Projekt. Posuzování vlivů OP přeshraniční spolupráce ČR - Polsko na období 2007-2013 na životní prostředí (SEA). DHV CR - rozpracováno, 2006. Projekt EU Phare. Posuzování vlivů vybraných operačních programů na životní prostředí (SEA). Agrifor Consulting (Belgie), 2002. Strategické plány rozvoje města Šumperka, Chrudimě, Prostějova, Jablunkova a řady dalších. DHV CR, 2006. Projekt Vědy a výzkumu MŽP ČR. Vyhodnocení ekonomických dopadů existence CHKO a NP ve vztahu k prosperitě dotčených regionů. DHV CR - Bermann Group, 2005.

Požadavky

Vzhledem k charakteru kurzu se očekává účast studentů, kteří preferují hledání vlastních způsobů řešení problémů při na platformě namodelované (pseudoreálné) situace. Podmínkou je zájem o získání selektivních informací o fungování trhu v oblasti ŽP v praxi, a potenciálních možnostech (a formách) uplatnění absolventů oboru v něm. Důležitá je vlastní aktivita a motivace o informacích diskutovat, identifikovat přednosti a úskalí různých cest a akceptovat základní skutečnost, že neexistuje jediná "správná" cesta řešení. Studenti musí být připraveni na samostatnou práci, "konkurenci" v rámci týmů (ukazateli může být jak kvalita výsledků, tak i "finanční výsledky" simulovaných projektů) a ochota zpracovat část výstupů v rámci týmové práce i mimo vymezený čas přednášek a cvičení. Studenti by měli preferovat diskusi před pasivním akceptováním informací.

Garant

RNDr. Vlastimil Kostkan, Ph.D.

Vyučující

RNDr. Vlastimil Kostkan, Ph.D.RNDr. Vlastimil Kostkan, Ph.D.