Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Seminář k didaktice environment. výchovy (EKO / SDEV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu EKO / SDEV - Seminář k didaktice environment. výchovy, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Výuku provází konkrétní téma, které je nosné pro celý semestr. Toto téma reaguje na aktuální dění ve společnosti a zároveň odpovídá RVP ZV a G a očekávaným výstupům pro průřezové téma environmentální výchova.1. Metody a formy výuky environmentálních témat (projektová výuka, kooperativní výuka, metody kritického myšlení v EV, konstruktivismus, IBSE -badatelsky orientované vyučování, integrovaná tematická výuka, Real World Learning, místně ukotvené učení, regionální výuka, aktivizující prvky učení)2. Didaktické zásady tvorby učebního celku, příprava výuky vybraných environmentálních témat v návaznosti na RVP ZV a G a v souladu s pravidly integrované tematické výuky, prezentace prací3. Praktická realizace učebního celku na školách nebo SEV4. Hodnocení - evaluace a autoevaluace, sebereflexe, metody a možnosti hodnocení

Literatura

Pastorová, M. a kol. Doporučené očekávané výstupy. Metodická podpora pro výuku průřezových témat na základních školách. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2011. Metodický pokyn MŠMT k EVVO ve školách a škol. zařízeních ze 14. 12. 2001. www.pavucina-sev.cz/b_bedrnik.htmwww.envigogika.cuni.cz/Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 142 s. [cit. 2014-05-02], 2013. Máchal, A., Nováčková, H., Sobotová, L. Úvod do environmetální výchovy a globálního rozvojového vzdělávání. Lipka, Brno, 2012.

Garant

doc. RNDr. Martin Rulík, Ph.D.RNDr. Mgr. Ivan Hadrián Tuf, Ph.D.