Předmět Aktuální problémy vyučování matematice (KAG / APVM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAG / APVM - Aktuální problémy vyučování matematice, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Význam a úkoly průběžné a souvislé pedagogické praxe pro kandidáty učitelství všeobecně vzdělávacího předmětu matematika pro střední školy. Lisabonský proces a jeho pokračování, odraz kutikulární reformy ve vyučování matematice, rámcové a školní vzdělávací programy pro střední a základní školy. Nová maturita, celoplošné testování znalostí žáků z matematiky v uzlových bodech vzdělávacího systém v ČR. Ukázky zkušeností ze zahraničí. Práce s matematickými talenty. Kvalita ve vyučování matematice. Tvorba a užití didaktických testů z matematiky. Standardy a vzorové příklady k jednotlivým tematickým celkům. Základy pedagogického výzkumu. Konstruktivistický, projektový a badatelský přístup k vyučování matematice a teorie didaktických situací ve vyučování matematice na středních školách. Využití moderních informačních technologií ve vyučování matematice na ZŠ a SŠ.
Literatura
MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Cesta pedagogického výzkumu. Brno, 2004. Hejný, M., Kuřina, F. Dítě, škola a matematika. Portál Praha, 2001. http://cpp.upol.cz. Molnár, J. a kol. Konstruktivismus ve vyučování matematice. VUP Olomouc, 2008. Calábek, P. a kol. Péče o matematické talenty v České republice. UP, Olomouc, 2010. HOLT, J. Proč děti neprospívají. Praha: Strom, 1994. Brousseau, G. Theory of Didactical Situations in Mathematics. Kluwer Acadamic Publishers, Dordrecht/Boston/London, 1997. Molnár, J. Učebnice matematiky a klíčové kompetence. VUP Olomouc, 2007. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha, 1997. ISBN 80-7178-120-7.Novák, B. Vybrané kapitoly z didaktiky matematiky 1. UP, Olomouc, 2003.
Požadavky
Zápočet: povinná účast na semináři, orientace v procvičované látce a především schopnost reagovat při výuce na dotazy vyučujího týkající se právě řešeného problému resp. probírané tematiky.
Garant
prof. RNDr. Josef Molnár, CSc.