Předmět Metodologie didaktiky fyziky (KEF / PGSMD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KEF / PGSMD - Metodologie didaktiky fyziky, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Historický vývoj fyzikálního vzdělávání, teoretická koncepce didaktiky fyziky, vědecký systém fyziky a jeho transformace do didaktického systému, teoretické a empirické metody didaktiky fyziky, soustava cílů fyzikálního vzdělání a jejich taxonomie, kompetence a standardy ve fyzikálním vzdělávání, výukový proces fyziky a jeho hodnocení, současné problémy a perspektivy didaktiky fyziky, informační zdroje v oblasti fyzikálního vzdělávání, mezinárodní komparace didaktických systémů fyziky, projektování výuky, interdisciplinární a mezipředmětové vztahy fyziky, integrovaná výuka přírodních věd.
Získané způsobilosti
Předmět zaměřený na schopnost hodnoceníHodnotit konkrétní metody a postupy, vysvětlit aspekty a výsledky týkající se dané problematiky, integrovat poznatky, předpovídat řešení, hodnotit výsledky a formulovat závěry.
Literatura
Časopis Matematika - fyzika - informatika. Fenclová, J. a kol. K perspektivám fyzikálního vzdělání v didaktickém systému přírodních věd. Praha: Academia, 1984. Lepil, O. K vývoji didaktiky fyziky. MFI 18, č. 2, s. 82-92, 2008. Nezvalová, D. (ed). Kompetence a standardy ve fyzikálním vzdělávání učitele a žáka, sborník z konference. Olomouc: UP, 2004. ISBN 80-244-0922-4.Brockmeyerová-Fenclová, J., Čapek, V., Kotásek, J. Oborové didaktiky jako samostatné vědecké disciplíny. Pedagogika, č. 1, s. 23-37, 2000. Trna, J. PCK a didaktika fyziky. Acta Didactica, 1, č. 2, s. 53-60, 2007. Lepil, O., Svoboda, E. Příručka pro učitele fyziky na střední škole. Prometheus, Praha, 2007. ISBN 978-80-7196-328-8.Lepil, O. Příspěvek k teorii cílů fyzikálního vzdělávání. In: Acta UPOL, Fac. Rer. Nat. tom. 65. Olomouc: UP, 1980. Lepil, O. Příspěvek k teorii didaktických systémů učiva. In: Acta UPOL Fac. Rer. Nat., tom. 69, s. 213. Olomouc: UP, 1981. Fenclová, J. Úvod do teorie a metodologie didaktiky fyziky. Praha: SPN, 1982. Lepil, O. Vývoj fyzikálního vzdělávání na střední škole. Acta Didactica, 1, č. 2, s. 33-52, 2007.
Požadavky
Vědomosti v rozsahu daném obsahem předmětu (zkouška).
Garant
doc. RNDr. Oldřich Lepil, CSc.
Vyučující
doc. RNDr. Oldřich Lepil, CSc.