Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie pregraduální přípravy učitele (KEF / PGSPP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KEF / PGSPP - Teorie pregraduální přípravy učitele, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Základní pojmy. Cíle pregraduální přípravy. Kompetence-definice, charakteristika, pojetí, konstrukce. Pedagogické kompetence. Kompetence učitele. Standardy učitelské kvalifikace, jejich teorie a praxe. Konstruktivismus v učitelském vzdělávání. Historický kontext konstruktivismu v učitelském vzdělávání. Teorie, výzkum a praxe konstruktivismu v učitelském vzdělávání. Teorie kurikula učitelského vzdělávání. Koncipování kurikula učitelského vzdělávání. Reflexe v učitelské přípravě. Reflexe jako fenomén. Model reflexivního myšlení. Konstruktivistický přístup k reflexi. Individuální učitelova koncepce. Učitelovo pedagogické myšlení a jednání. Reflexe a individuální učitelova koncepce. Reflexe v české pedagogické literatuře. Sebereflexe v pedagogické činnosti. Reflexivní myšlení budoucích učitelů. Reflexe v učitelské přípravě. Výukové strategie k rozvoji reflexivního myšlení v přípravě učitelů. Výzkum reflexe činnosti učitelem. Výzkum reflexe činnosti studentem učitelství. Portfolio učitele.

Získané způsobilosti

Předmět zaměřený na vytváření koncepce učitelského vzděláváníHodnotit konkrétní metody a postupy, vysvětlit aspekty a výsledky týkající se dané problematiky, integrovat poznatky, předpovídat řešení, hodnotit výsledky a formulovat závěry.

Literatura

Nezvalová, D. Approaches to Competencies for Constructivist Science Teacher. Approach in the Czech Republic. In: Improving Quality of Science Trachet Training in European Cooperation-Con. App. UP Olomouc. ISBN 80-244-1821-6.V. Richardson. Constructivist Teacher Education. London, The Falmer Press, 191 s., 1997. ISBN 0 7507 0615 5.Nezvalová, D. (ed). Improving Quality of Science Teacher Training in European Cooperation-Constructivist Approach. Compendium. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého, 2007. ISBN 80-244-1821-6.Nezvalová, D. Kompetence a standardy učitele přírodovědných předmětů a matematiky. Olomouc, Univerzita Palackého, 2008. ISBN 978-80-244-1912-1.Nezvalová, D. a kol. Kompetence a standardy v počáteční přípravě učitelů přírodovědných předmětů a matematiky. Olomouc, Univerzita Palackého, 2007. ISBN 978-80-244-1693-9.D. Nezvalová. Některé trendy pregraduální přípravy učitelů. Olomouc, Vydavatelství UP, 48 s., 2001. ISBN 80-244-0218-1.Nezvalová, D. Pedagogická praxe v počáteční přípravě učitelů přírodovědných předmětů a matematiky. Olomouc, Univerzita Palackého, 2007. ISBN 978-80-244-1692-2.Nezvalová, D. a kol. Počáteční vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů a matematiky. Trendy a inovace. Olomouc, Univerzita Palackého, 2008. ISBN 978-80-244-1880-3.Nezvalová D. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. Olomouc: UP, 2000. ISBN 80-244-0208-4.www.eurydice.orgwww.jstor.orgwww.oecd.org

Požadavky

Znalost základních teorií učitelského vzdělávání

Garant

prof. RNDr. Danuše Nezvalová, CSc.

Vyučující

prof. RNDr. Danuše Nezvalová, CSc.