Předmět Trendy v pregraduální přípravě učitele (KEF / PGSTP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KEF / PGSTP - Trendy v pregraduální přípravě učitele, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Některé trendy v počáteční přípravě učitelů v zemích EU. Modely pro analýzu trendů. Kontextuální proměnné. Institucionální proměnné. Kurikulární proměnné. Vzdělávání učitelů středních škol v EU. Vzdělávání učitelů středních škol v USA, Kanadě a Japonsku. Pedagogická praxe v učitelské přípravě v zemích EU a USA.Ukončování učitelské přípravy. Certifikáty a diplomy. Kvalifikace pro učitelské povolání-komparace v zemích EU. Učitelská profese. Profesionální rozvoj učitele. Kariérní růst učitele. Výzkum a komparace některých parametrů pregraduální přípravy učitele.
Získané způsobilosti
Schopnost objasnit trendy počátečního vzdělávání učitelů.Hodnotit konkrétní metody a postupy, vysvětlit aspekty a výsledky týkající se dané problematiky, integrovat poznatky, předpovídat řešení, hodnotit výsledky a formulovat závěry.
Literatura
Nezvalová D., Taylor G. Další vzdělávání učitelů ve Velké Británii. Pedagogická orientace, č. 1, s. 3-9, 2001. Nezvalová D. Evropské dimenze řízení kvality v pregraduální přípravě učitelů. Dostupné na World Wide Web: http://epedagog.upol.cz/eped1.2001/obsah.htm. e-Pedagogium, č. I.-II, s. 108-122, 2001. Houston W. R. (Ed). Handbook of Research on Teacher Education. New York: Mac Milan, 1990. Nezvalová D. Initial Science Teacher training. In: Improving Quality of Science Trachet Training in European Cooperation-Constructivist Approach., 2007. ISBN 80-244-1821-6.Nezvalová D. In-service Teacher Training in some European Countries. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 53 s., 2000. ISBN 80-244-0088-X.Nezvalová D. Modulární přístup k řešení celoživotního vzdělávání učitelů. In: Připravujeme učitele pro 21. století a vstup do Evropy? Sborník. Sborník z konference s mezinárodní účastí. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, s. 203 - 207, 1998. ISBN 80-7067-871-2.D. Nezvalová. Některé trendy pregraduální přípravy učitelů. Olomouc, Vydavatelství UP, 48 s., 2001. ISBN 80-244-0218-1.Nezvalová D. Program profesionálního rozvoje pro 21. století? In: Školský management a vzdělávání řídících pedagogických pracovníků. Sborník z odborného semináře. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, s. 32-36, 1998. ISBN 80-7067-896-8.Nezvalová D. Přístupy k pregraduální přípravě učitelů v edukačně vyspělých zemích. In: Historka,Zborník príspevkov z mezinárodněn konferencie. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB, 2005. ISBN 80-8083-107-6.Nezvalová D., Švec M. Science teaching training in the Czech Republic and ongoing changes based on the constructivist theory. In: Science and technology education in the Central and Eastern Europe, Lithuania: Šiauliai Univ., 2007. Nezvalová D., Švec M. Some trends in science teaching training in the United States and Czech Republic. In: Science education in a changing society. Lithuania: Scientific Meth. Cent."Scientia Educologica", 2007. Nezvalová D. The constructivist perspektive and teaching integrated science: Making science accessible to all students. International Journal of Learning. Vol. 14, Issue 6., 2007. www.eurydice.orgwww.jstor.orgwww.oecd.org
Požadavky
Znalost základních témat kursu.
Garant
prof. RNDr. Danuše Nezvalová, CSc.
Vyučující
prof. RNDr. Danuše Nezvalová, CSc.