Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychologie obchodního jednání (KFC / POJ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFC / POJ - Psychologie obchodního jednání, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod, teorie obchodního jednání, cíle a metody obchodního jednání, management času, typologie zákazníků, klientů a partnerů, budování vztahu a komunikace2. Komunikační proces, komunikační mýty, typy komunikace, komunikační styly, možnosti a meze komunikace v obchodním jednání3. Obchodní vyjednávání - typy, strategie, chování, příprava a základní principy4. Verbální a neverbální složky komunikace5. Neverbální komunikace - její místo při jednání, výhody a nevýhody, teorie, "osobní zóny", teritorialita, vliv kultury. První dojem, navazování kontaktu při obchodním jednání, pozdravy, stisky rukou6. Využití poznatků z neverbální komunikace při obchodních jednáních - řeč těla7. Pasivita a agresivita v komunikaci jako překážky úspěšného obchodního jednání8. Asertivita I. - úvod, využití v obchodním jednání, test, asertivní pravidla, zásady chování, komplimenty, prosazování oprávněného požadavku9. Asertivita II. - odmítání, přijímání kritiky, vyjádření negativních pocitů10. Manipulace v obchodním jednání - etika, druhy ochrana, manipulace v jednání, marketing reklama11. Transakční analýzy I. - úvod, teorie (Erik Berne), místo transakční analýzy v obchodním jednání, životní role, rodič - dospělý - dítě jako stavy ega, "hraní her"12. Transakční analýza II. - rozeznávání stavů ega při komunikaci u sebe a u obchodního partnera, principy nekonfliktní komunikace při obchodních jednáních13. Dialog, polemika a řešení problémů při složitých obchodních jednáníchObsah, organizace a podmínky kolokvia:Podmínkou získání kolokvia je:- aktivní účast na seminářích- prezentace při výcviku na seminářích (ústní i písemná)- dobře zpracovaná seminární práce (téma po dohodě s vyučujícím)- absolvování ústní zkoušky

Získané způsobilosti

Vybavit si základní pravidla psychologie obchodního jednání

Literatura

Gretz, F.G., Drozdech, S.R. Psychologie prodeje. Victoria Publishing, Praha, 1992. Komárková, R., Ryneš, M., Vysekalová, J. Psychologie trhu. Grada, Praha, 1998. Berne, E. Co řeknete, až se pozdravíte. Praha : Lidové noviny, 1997. Berne, E. Jak si lidé hrají. Liberec: Dialog, 1992. Eduard, T. Mluvíme tělem. Knižní klub, Praha, 1997. Wage, J.L. Řeč těla jako účinný nástroj prodeje. MANAGEMET PRESS, Praha, 2002.

Požadavky

Prokázat schopnost diskutovat na téma zvolené zkoušejícím ( 2 otázky).

Garant

Mgr. Vendulka Volfová