Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika informatiky 2 (KMI / DID2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMI / DID2 - Didaktika informatiky 2, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Předmět Didaktika informatiky 2 je zaměřen na obsahovou a metodickou analýzu tematických celků učiva informatiky souvisejících s algoritmizací a programováním, které bývají hlavní obsahovou náplní volitelných seminářů z informatiky na středních školách. Přednášky předmětu budou věnovány zásadám výběru vhodného paradigmatu programování a programovacího jazyka s ohledem na danou skupinu žáků a dále pak jednotlivým tématům zařazovaným do výuky algoritmizace a programování. V rámci cvičení studenti vypracují soubor úloh vhodných pro procvičování jednotlivých probíraných tematických celků.Probíraná témata:1. Výuka algoritmizace a programování na různých typech středních škol2. Kritéria pro výběr programovacího jazyka pro výuku3. Vizuální a výukové programovací jazyky4. Obecné principy při výuce algoritmizace a programování5. Větvení, cykly a rekurze6. Strukturované typy7. Výhody a nevýhody objektově orientovaného programování při výuce základů programování

Literatura

Pavel Töpfer. Algoritmy a programovací techniky. Edwin F. Meyer, Nickolas Falkner, Raja Sooriamurthi, Zbigniew Michalewicz. Guide to Teaching Puzzle-based Learning. Springer. Anany Levitin, Maria Levitin. Algorithmic Puzzles. Oxford University Press. Robert Sedgewick, Philippe Flajolet. An Introduction to the Analysis of Algorithms. Addison-Wesley Professional. Radek Pelánek. Programátorská cvičebnice. Computer Press. V. Anton Spraul. Think Like a Programmer: An Introduction to Creative Problem Solving. No Starch Press. Eric S. Roberts. Thinking Recursively. Wiley.

Garant

Mgr. Tomáš Kühr, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Tomáš Kühr, Ph.D.Mgr. Tomáš Kühr, Ph.D.