Předmět Počítačová grafika (KMI / POG)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMI / POG - Počítačová grafika, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Bézierova metoda zobrazování křivek a ploch- Bézierovy křivky (opakování)- Racionální Bézierovy křivky- čtyřúhelníkové a trojúhelníkové Bézierovy plochy- racionální Bézierovy plochy2. NURBS- B-spline bázové funkce- B-spline křivky- racionální B-sline křivky, NURBS křivky- B-spline plochy- racionální B-sline plochy, NURBS plochy- algoritmy pro vložení a vyjmutí kontrolního bodu- algoritmy pro zvýšení a snížení stupně- modelování zajímavých ploch pomocí NURBS3. Zobrazování těles a trojrozměrných dat- hraniční reprezentace, šablonování, konstruktivní geometrie- voxelová grafika- kódování voxelových modelů raw, run-length, octree, adaptive octree- raytracing a rasterizace voxelové grafiky- global illumination- aproximace povrchu sítí trojúhelníků- Marching Cube algoritmus4. Moderní technologie a možnosti paralelního vykreslování 3D grafiky- grafický HW -- SIMD model- rasterizační proces / grafická pipeline- historický pohled na OpenGL/DirectX- shadery jako nástroj nahrazující fixed function pipeline -- OpenGL 1.0- OpenCL, CUDA5. GLSL prakticky- syntaxe GLSL- vertex shaderu, fragment shader, příklady- speciální mapování textur- pokročilé nasvětlovací techniky (radiozita, ambient occlusion)- speciální efekty HDR (High Dynamic Range), DOF (Depth Of Field)
Získané způsobilosti
2. Porozumění.Porozumět základním pojmům z počítačové grafiky.
Literatura
Agoston, M. K. (2005). Computer graphics and geometric modeling: implementation and algorithms. London: Springer. Agoston, M. K. (2005). Computer graphics and geometric modeling: mathematics. London: Springer. Žára, J. Beneš, B. Sochor, J. Felkel, P. Moderní počítačová grafika. 2. vyd. Computer Press,Brno, 2004. ISBN 80-251-0454-0.& Shreiner, D. (2013). OpenGL programming guide: the official guide to learning OpenGL, version 4.3. Upper Saddle River, N.J: Addison Wesley. Ferguson R. S. (2001). Practical Algorithms for 3D Computer Graphics. Möller, T. A., & Haines, E. (2002). Real-time rendering. Natick, MA: A K Peters.
Požadavky
Aktivní účast v hodině. Plnění zadaných úkolů. Složení ústní (příp. písemné) zkoušky.
Garant
RNDr. Eduard Bartl, Ph.D.
Vyučující
RNDr. Eduard Bartl, Ph.D.RNDr. Eduard Bartl, Ph.D.Mgr. Markéta Trnečková