Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pokročilá počítačová grafika (KMI / PPG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMI / PPG - Pokročilá počítačová grafika, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Bezierova metoda zobrazování křivek a ploch- Bezierovy křivky (opakování)- Racionální Bezierovy křivky- čtyřúhelníkové a trojúhelníkové Bezierovy plochy- racionální Bezierovy plochy2. NURBS- B-spline bázové funkce- B-spline křivky- racionální B-sline křivky, NURBS křivky- B-spline plochy- racionální B-sline plochy, NURBS plochy- algoritmy pro vložení a vyjmutí kontrolního bodu- algoritmy pro zvýšení a snížení stupně- modelování zajímavých ploch pomocí NURBS3. Zobrazování těles a trojrozměrných dat- hraniční reprezentace, šablonování, konstruktivní geometrie- voxelová grafika- kódování voxelových modelů raw, run-length, octree, adaptive octree- raytracing a rasterizace voxelové grafiky- global illumination- aproximace povrchu sítí trojúhelníků- Marching Cube algoritmus4. Moderní technologie a možnosti paralelního vykreslování 3D grafiky- grafický HW -- SIMD model- rasterizační proces / grafická pipeline- historický pohled na OpenGL/DirectX- shadery jako nástroj nahrazující fixed function pipeline -- OpenGL 1.0- OpenCL, CUDA5. GLSL prakticky- syntaxe GLSL- vertex shaderu, fragment shader, příklady- speciální mapování textur- pokročilé nasvětlovací techniky (radiozita, ambient occlusion)- speciální efekty HDR (High Dynamic Range), DOF (Depth Of Field)

Získané způsobilosti

2. Porozumění.Porozumět pokročilým pojmům z počítačové grafiky.

Literatura

Žára, J. Beneš, B. Sochor, J. Felkel, P. Moderní počítačová grafika. 2. vyd. Computer Press,Brno, 2004. ISBN 80-251-0454-0.Martišek, D. Matematické principy grafických systémů. Brno: Littera, 2002. ISBN 8085763192.Ferguson R. S. (2001). Practical Algorithms for 3D Computer Graphics. Faugeras, O. Three-dimensional computer vision: a geometric viewpoint. Cambridge, Mass: MIT Press, 1993. ISBN 0-262-06158-9.

Požadavky

Aktivní účast v hodině. Plnění zadaných úkolů. Složení ústní (příp. písemné) zkoušky.

Garant

RNDr. Eduard Bartl, Ph.D.

Vyučující

RNDr. Eduard Bartl, Ph.D.RNDr. Eduard Bartl, Ph.D.