Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Příprava na práci v rozvojových zemích (MRS / PPRZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MRS / PPRZ - Příprava na práci v rozvojových zemích, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- studenti si promyslí své motivace a svá očekávání vůči práci v zahraničí- studenti se seznámí s historií fenoménu mezinárodního dobrovolnictví, jeho rolí v rozvojové spolupráci a dokážou kriticky reflektovat vznik a existenci stereotypů souvisejících s iniciativami mezinárodních dobrovolníků a rozvojových pracovníků- studenti se seznámí s etikou mezinárodního dobrovolnictví a práce v zahraničí- studenti si zformulují vlastní projektový záměr a získají praktické rady a informace týkající se pobytu v dané zemi (výzkum vs. stáž/práce v hostitelské organizaci), bezpečnosti, zdraví, atd.- studenti rozvinou své dovednosti v oblasti interkulturní komunikace a týmové spolupráce- studenti zformulují své porozumění termínu aktivní občanství a získají přehled o možnostech využití svých zkušeností a dovedností získaných během pobytu v zahraničí po návratu zpět do ČR- po skončení kurzu se studenti budou cítit připraveni po osobní i profesní stránce na dlouhodobější pracovní, studijní či dobrovolnický pobyt v rozvojových zemích

Získané způsobilosti

Po dokončení předmětu by studenti měli umět být schopni naplánovat si svou zahraniční stáž či výzkum a být připraveni na případné eventuality a změny v místě realizace.

Literatura

Lewis, D. Globalization and international service: A development perspective. 2006. INEX-SDA. Průvodce dobrovolnictvím v zemích globálního Jihu. Praha, 2011. http://www.contribute-to-change.eu/index.php/codes-of-conduct.htmlMorvayová, P., Moree, D. Dvakrát měř, jednou řež : Od multikulturní výchovy ke vhledu. Praha: Člověk v tísni, 2009. Drulák, P., Horký, O. a kol. Hledání českých zájmů: Obchod, lidská práva a rozvoj. Praha: Ústav mezinárodních vztahů, 2010. http://youth-partnership-eu.coe.int/youth-partnership/documents/Publications/T_kits/4/Czech/T-Kit_4_cs.pdfhttp://www.vosesa.org.za/reports/111108%20VOSESA%20IVS%20report%20executive%20summary.pdfRahnema, M., Bawtree, V. The Post-Development Reader. London: Zed Books, 2005. Ehrichs, L. Volunteering in Development: A Post-Modern View. http://www.uniteforsight.org/international-volunteering/module1

Požadavky

Zápočet v rozsahu diskutovaných témat, student musí aktivně podílet na výuce.

Garant

Mgr. Simona Šafaříková, Ph.D.