Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Bez praxe do praxe I (OCH / BEPI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OCH / BEPI - Bez praxe do praxe I, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1/ Praktická psychologie pro uchazeče o zaměstnání- Jak zvýšit sociální a motivační dovednosti pomocí praktických znalostí z oblasti sociální psychologie- Jak se naučit "číst" druhé lidi pomocí prakticky pojaté psychologie- Sebepoznání své osobnosti a její rozvoj, rozpoznání vlastních silných a slabých stránek a z toho vyplývající možné výhody / problémy při nástupu do praxe- Které charakteristiky jsou vrozené a které získané, jak s nimi pracovat a jak je rozvíjet- Adaptace vnitřní a vnější, čím je ovlivněna a jak ovlivňuje úspěch při začátcích v zaměstnání, co mohu ještě změnit- Jak využít psychologické poznatky u druhých lidí v krizových situacích- Využití průbojnosti nebo diplomatického chování podle psychologických charakteristik druhé strany- Jak si nastavit osobní a profesní rozvoj díky poznatků o sobě a předejít tak stagnaci vlastní kariéry- Psychologie konfliktů a dalších náročných situací, jak se vyrovnat s neúspěchem- Praktické řešení situací z praxe2/ Praktická příprava na přijímací pohovor- Příprava na pohovor: sběr dat o firmě, informace o pozici nabízené a "skryté", jak sledovat firemní kulturu, podklady pro setkání- Co byste měli vědět sami o sobě, sebeprezentace- Jak napsat poutavý a zajímavý životopis v případě absolventa, ukázky pozitivní i negativní- K čemu slouží průvodní / motivační dopis a jak ho vytvořit- Přijímací pohovor, jeho formy, struktura, fáze, cíl a poslání pro personalistu i uchazeče o místo- Testování uchazečů o zaměstnání- Nejčastější otázky a jak na ně odpovídat- Jak projevit vlastní aktivitu a zájem- Jak si říci o plat, seznámení s platovými zvyklostmi na trhu práce, ukázka vyjednávání o platu- Jednotlivé fáze přijímacího pohovoru a seznámení s nejčastějšími chybami- Shrnutí a vyhodnocení každého pohovoru, poučení se z vlastních chyb3/ Orientace uchazeče v pracovně právní problematice- Povinnosti a práva zaměstnance i zaměstnavatele, vyplývající ze zákona a slušných "mravů", co lze požadovat a co jen očekávat- "Právní gramotnost" absolventa v oblasti trhu práce-¨Co všechno má obsahovat pracovní smlouva, co může obsahovat, co naopak obsahovat nesmí a na co nemá pracovník právo- Nejčastější finty zaměstnavatelů na začátku pracovního vztahu i v jeho průběhu- Nejčastější chyby pracovníků na začátku pracovního vztahu i v jeho průběhu- Druhy pracovních vztahů a jejich výhody i nevýhody, jejich změny, skončení pracovně právních vztahů- Pracovní náplň a pracovní podmínky- Pracovní vztah z hlediska zaměstnavatele a pracovníka- Kdy začít smlouvat o jednotlivých bodech pracovní smlouvy- Kdy je možno měnit pracovní smlouvu- Odměňování- Rozdíly mezi zaměstnáním v soukromém a státním sektoru, výhody, nevýhody- Úřad práce, na co má uchazeč o zaměstnání nárok- Nejčastější chyby absolventů na začátku jejich kariéry4/ Komunikace se zaměstnavatelem- První dojem uchazeče, image, etiketa uchazeče, čeho se vyvarovat, na co je dobré být připraven při jednání se zaměstnavatelem- Využití verbální a neverbální komunikace ve svůj prospěch, umět si "přečíst" partnera, schopnost přesvědčit- Umět se správně vyjadřovat, pozitivní vyjadřování- Principy působivé prezentace myšlenek a argumentů- Konstruktivní vedení dialogu, asertivní techniky v praxi, dovednost odmítání- Vyjednávací taktiky v obtížných situacích, zvládání nátlakového jednání, řešení konfliktních situací, konstruktivní hádka, osobní a neosobní konflikt- Komunikace v týmu, horizontální a vertikální komunikace, komunikační šum a jak ho eliminovat- Jak zlepšovat komunikaci, zpětná vazba- Komunikace s úřady po skončení studia (do kdy platí status studenta, registrace na Úřadu práce, ohlašovací povinnost vůči zdravotní pojišťovně a České správě sociálního zabezpečení, práva a povinnosti absolventa)- Jak oslovit zaměstnavatele, písemná vs. mluvená komunikace- Komunikační dovednosti absolventa z pohledu zaměstnavatele (situace a příklady z praxe)

Získané způsobilosti

Student se naučí hledat své pracovní uplatnění, orientovat se v možnostech práce, oslovit a komunikovat se zaměstnavatelem s využitím praktické psychologie, orientovat se po praktické stránce v pracovně právní problematice, bude mít základní ekonomické povědomí. Absolvuje zajištěnou 14denní praxi u zaměstnavatele v oboru jeho studia, a tím získá cennou pracovní zkušenost ve svém oboru.

Literatura

Hayesová, L. Základy sociální psychologie. Praha: Portál., 1998. Evangelu, J. E. Diagnostické metody v personalistice. Grada, 2009. Hazlitt, H. Ekonomie v jedné lekci. Alfa Publishing, 2005. Levitt, S. D., Dubner, S. J. Freakonomics. HarperCollins, 2005. Siegel, S. Jak hledat a najít zaměstnání, Rady a tipy pro uchazeče. Grada, 2007. Srncová, J. Jak se ucházet o zaměstnání. Computer Press, 2000. Lorenz, M., Rohrschneider, U. Jak uspět u přijímacího pohovoru. Grada, 2005. Lorenz, M., Rohrschneider, U. Jak uspět u přijímacího pohovoru. Praha, Grada 2005. Nierenberg, A. H. Přijímací pohovor do zaměstnání a jak jej úspěšně složit. Computer Press, 2005. Melvil, J. Restart. Publishing, 2010. Fried, J., Hansson, D. H. Rework. Crown Publishing, 2010. Urban, J. Řeč těla. CPress, 2007. Levitt, S. D., Dubner, S. J. Špekonomie. Alfa Publishing, 2005. Jakubka, J. a kol. Zákoník práce s komentářem. Anag, 2011. Gruber, D. Zlatá kniha komunikace. Gruber TDP, 2010.

Požadavky

Student absolvuje 5 x 6ti hodinový interaktivní seminář s maximální absencí 2 hodiny/semestr. Součástí výuky je 2 týdenní praxe u zaměstnavatele v oboru jeho studia. Student na závěr praxe zpracuje hodnocení.

Garant

Mgr. Dagmar Petrželová

Vyučující

Mgr. Dagmar Petrželová