Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Bez praxe do praxe II (OCH / BEPII)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OCH / BEPII - Bez praxe do praxe II, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1/ Základy marketingu zaměstnance- Marketing a jeho význam, marketingově orientovaná organizace, marketingová strategie, marketingový mix- Marketingový informační systém organizace- Využití marketingového výzkumu, SWOT analýza- Segmentace zákazníků- Konkurenceschopnost nabídky, benefity, Paretovo pravidlo, zpětná vazba- Marketingová komunikace, public relations- Budování značky, corporate identity, image, nové trendy v komunikaci- Využití marketingu v nemarketingové pozici zaměstnance2/ Pracovní čas zaměstnance- Vnitřní vlivy, vnější vlivy a jejich ovládání- Efektivní využití času- Biologické potřeby, využití výkonové křivky v praxi- Plánování a jeho vyhodnocení- Pracovní čas zaměstnance versus pracovní tým, skloubení osobních a pracovních cílů- Využití silných a slabých stránek k řízenému osobnímu time managementu- Zvládání úkolů, stanovení priorit- Silné a slabé stránky jednotlivých principů time managementu- Nejčastější chyby absolventů v time managementu- Modelové situace principů time managementu z praxe, ukázky pro řešení nejčastějších chyb3/ Efektivní komunikace u zaměstnavatele- Pravidla firemní komunikace, její druhy a formy, nejčastější chyby absolventů při komunikaci ve firmách- Praktická psychologie v práci, využití sociální psychologie v pracovních vztazích- Specifika trainee programů- Komunikace při nástupu do zaměstnání a v adaptačním procesu- Komunikace a firemní kultura, etický kodex- Rozdílné požadavky na komunikaci v zahraniční a české firmě, co z toho plyne pro zaměstnance (příklady z praxe, ukázky jejich řešení)- Jak řešit obtížné komunikační situace: možnosti, ukázky, rady- Tzv. komunikační čtverec v procesu mezilidských vztahů, modelové situace- Transakční analýza v návaznosti na asertivní pravidla při zvládání vyjednávacích situací, skutečné možnosti asertivity i transakční analýzy- Rozdíl mezi asertivním a agresivním jednáním, pasivní a manipulativní postoje v komunikaci- Postupy pozitivní manipulace, cvičné úlohy a situace; morální a etická stránka pozitivní manipulace4/ Základy obchodní činnosti pro neobchodníky- Co všechno ovlivňuje obchodní vztahy- Proces péče o zákazníka, Zásady, pravidla, zvyklosti, nejčastější chyby, modelové situace z praxe- Praktické rady pro udržování vztahu se zákazníkem pro neobchodníky, záznamy ze schůzek či rozhovorů, zápisy z jednání, zásady emailové i ústní komunikace (písemné zápisy a jejich formy), reakce na telefonní rozhovory (častost, rychlost, frekvence)- Poznání svých vlastních slabých a silných stránek v proobchodním chování a reakce na toto poznání, návody a cvičení zaměření na rozvoj schopností v této oblasti- Typologie klientů a metody jednání s nimi. Rozvoj schopností souvisejících s budováním vztahů (jedná člověk s člověkem, nikoliv dodavatel s odběratelem)- Přizpůsobení komunikačním typům- Vyjednávací techniky a taktiky- Ukázka obchodní smlouvy, její hlavní body a náležitosti- Nejčastější chyby, situace z praxe a návrhy jejich řešení5// Projektové řízení, práce v týmuI. Plánování a příprava projektů :o základní pojmy (cílová skupina, klíčová aktivita, vnitřní řízení projektu, partner projektu, rozpočet projektu, publicita, monitorovací indikátor, harmonogram, udržitelnost projektu)o popis a definování projektuo časový rámec projektu (datum začátku a konce)o organizační struktura projektu (rozdělení pravomocí a odpovědností, rolí, úkolů, způsobů komunikace členů týmu a managementu projektu)o rámec pro čerpání zdrojů - objem finanční, materiálních a lidských zdrojůo cyklus projektu, časový rámec projektuo praktická tvorba konkrétního plánu projektuII. Financování projektůo vyhledávání finančních prostředků na projektový záměro průřez některými grantovými zdroji :- Dotační programy MŠMT - OPVK - propojenost se vzděláváním,- Dotační programy Ministerstva zemědělství- Dotační programy Ministerstva průmyslu a obchodu- Operační program Podnikání a inovace

Získané způsobilosti

Student se naučí zládat svůj pracovní čas, komunikovat u zaměstnavatele a s kolegy, zvládne základy marketingu, obchodní činnosti a projektového řízení. Absolvuje zajištěnou 14denní praxi u zaměstnavatele v oboru jeho studia, a tím získá cennou pracovní zkušenost ve svém oboru.

Literatura

Seiwert, L. J. Čas jsou peníze, Naučte se řídit svůj čas. Management Press, 1995. Pavlovský, P. Člověk a čas. Grada, 2010. Tetřevová, L. Financování projektů. Praha, 2006. Brooks, I. Firemní kultura. Computer Press, 2003. Vysekalová, J., Mikeš, J. Image a firemní identita. Grada Publishing, 2009. Kotler, P., Bes, F. Inovativní marketing. Grada Publishing, 2005. Průcha, J. Interkulturní psychologie. Portál, 2004. Burnett, K. Klíčoví zákazníci a péče o ně. Computer Press, 2002. Plamínek, J. Komunikace a prezentace. Grada Publishing, 2008. Foret, M. Marketingová komunikace. Computer Press, 2003. Doane, D., Sloat, R. Péče o zákazníka. Computer Press, 2006. Šobáňová, P. Projektové řízení. Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. Doležal, J., Máchal, P., Lacko, B. Projektový management podle IPMA. Grada Publishing, 2009. Pokorná, G. Projekty - jejich tvorba a řízení. Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. Přibová, M., Tesar, G. Strategické řízení značky. Professional Publishing, 2003. Plamínek, J. Tajemství motivace (Jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali). Praha, 2007. Caunt, J. Time management. Jak hospodařit s časem. Kolajová, L. Týmová spolupráce. Praha: Grada Publishing, 2006. Meier, R. Úspěšná práce s týmem: 25 pravidel pro vedoucí týmu a členy týmu. Grada, 2009. Janda, P. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0781-0.Smutný P., Hálek, I. Základy řízení projektů. Masarykova univerzita Brno, 2008.

Požadavky

Student absolvuje 5 x 6ti hodinový interaktivní seminář s maximální absencí 2 hodiny/semestr. Součástí výuky je 2 týdenní praxe u zaměstnavatele v oboru jeho studia. Student na závěr praxe zpracuje hodnocení.

Garant

Mgr. Dagmar Petrželová

Vyučující

Mgr. Dagmar PetrželováIng. Dagmar Zlámalová