Předmět Koučování a teambuilding (KDMML / AKOTK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KDMML / AKOTK - Koučování a teambuilding, Dopravní fakulta J. Pernera, Univerzita Pardubice (UPa).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Podstata a smysl koučování. Vymezení pojmu kouč a koučovaný, bariéry.Model GROW, ADAPT. Otázky, hodnocení, sebehodnocení, zpětná vazba.Nástroje koučování - naslouchání, vizualizace, zaměření na řešení. Nástroje koučování - reflektování komunikace, psycho-logický svět.Vymezení pojmů skupina a tým. Týmové role.Formování skupiny, skupinová dynamika. Riziková chování ve skupině.Řešení konfliktů. Pilíře a cíle outdoorových kurzů.Formy a typy programů používaných na kurzech. Časová rezerva, shrnutí probrané látky.
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu student rozumí koučování a ví, jak tento odlišný přístup při vedení lidí používat, zná jednotlivé modely koučování i nezbytné nástroje a je schopen koučovat sebe i druhé. Rozumí tomu, jak funguje tým, k čemu se hodí outdoorové kurzy rozvoje týmové spolupráce a ví, kdy je vhodné je použít.
Literatura
Fischer, R., Ury, W., Patron, B. Jak dosáhnout souhlasu. Carnegie, D. Jak se zbavit starostí a začít žít. Carnegie, D. Jak získávat přátele a působit na lidi. Rosenberg, M.B. Nenásilná komunikace. Covey, S.R. 7 návyků skutečně efektivních lidí. Fischer-Epe, M. Koučování. Pojkarová K. Koučování a teambuilding. Pardubice, 2013. ISBN 978-80-7395-606-6.Daňková. M. Koučování. Kdy, jak a proč. Whitmore, John. Koučování. Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. Praha, 2002. Svatoš. Vladimír, Lebeda, Petr. Outdoor trénink pro manažery a firemní týmy. Praha: Grada, 2005. Hermochová, S. Teambuilding. Zahrádková, E. Teambuilding - cesta k efektivní spolupráci. Mohauptová E. Týmový koučink. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0350-6.
Požadavky
Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat porozumění řešeným problémům a schopnost samostatně koučovat a vést tým. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
Garant
Ing. Kateřina Pojkarová, Ph.D.
Vyučující
Ing. Kateřina Pojkarová, Ph.D.