Předmět Základní principy elektronického obchodo (KDMML / AZEOK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KDMML / AZEOK - Základní principy elektronického obchodo, Dopravní fakulta J. Pernera, Univerzita Pardubice (UPa).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Základní pojmy elektronického obchodování.Formy realizace obchodu ve virtuálním prostředí.Internet a jeho role v rámci elektronického obchodu.Charakteristika různých způsobů připojení k Internetu.České a evropské strategické dokumenty z oblasti elektronického obchodování.Právní rámec elektronického obchodování.Finanční transakce na Internetu.Elektronické bankovnictví.Kryptografie, firewally, atd.Elektronické obchodování mezi právními subjekty.Bariéry rozvoje elektronického obchodování.Aplikace marketingu ve virtuálním prostředí.Závěr - shrnutí.
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu se student umí orientovat v základních pojmech souvisejících s realizací obchodu přes internet. Zná možnosti připojení k internetu. Rozumí obchodním modelům elektronického obchodování. Zná základní principy realizace finančních transakcí přes internet, včetně jejich zabezpečení. Zná základní české a evropské strategické dokumenty a právní normy týkající se elektronického obchodování. Zná základní principy mobilní komerce a internetového marketingu.
Literatura
Švadlenka, L., Madleňák, R. Elektronické obchodování. Praha, 2007. ISBN 80-86530-40-X.nullSCULLEY, A. B., WOODS, W. A. B2B Internetová tržište - Revoluce v obchodování mezi firmami. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0081-6.HLAVENKA, J. Dělejte byznys na Internetu. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 80-722-637-14.KOSIUR, D. a kol. Elektronická komerce, principy a praxe. Brno: Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-097-9.POUR, J. a kolektiv. Informační systémy a elektronické podnikání. Praha: VŠE, 2001. ISBN 80-245-0227-5.TONDR, L. Podnikáme s Internetem. Brno: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-729-9.
Požadavky
Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat porozumění řešeným problémům. Student musí zpracovat semestrální projekt spočívající ve vytvoření elektronického obchodu fiktivní firmy. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
Garant
doc. Ing. Libor Švadlenka, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Libor Švadlenka, Ph.D.