Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management v poštovních službách (KDMML / PMPSP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KDMML / PMPSP - Management v poštovních službách, Dopravní fakulta J. Pernera, Univerzita Pardubice (UPa).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obecná teorie a praxe managementu.Základní funkce managementu, tj. plánování, organizování, vedení a kontrola.Sektor poštovních služeb ČR.Regulace sektoru poštovních služeb.Liberalizace sektoru poštovních služeb.Management podniku poskytujícího poštovní služby.Specifické aspekty managementu držitele poštovní licence.Management držitele poštovní licence v procesu organizování.Management držitele poštovní licence a tvorba cenové politiky.Strategie rozvoje držitele poštovní licence.

Získané způsobilosti

Po absolvování předmětu se student umí orientovat v základních manažerských pojmech. Zná základní teorie managementu. Umí definovat a následně aplikovat zejména v sektoru poštovních služeb základní manažerské funkce. Dokáže definovat specifika managementu v sektoru poštovních služeb, zná principy regulace tohoto sektoru, orientuje se v postupu liberalizace sektoru poštovních služeb. Dokáže identifikovat klíčové hráče na trhu poštovních služeb a jejich manažerské strategie.

Literatura

Švadlenka, L. Management v poštovních službách. Pardubice, 2006. ISBN 80-7194-714-8.nullSAMUELSON, P. A.; NORDHAUS, W. D.:. Ekonomie. Praha: Svoboda, 1991. Svoboda, Praha, 1991. ISBN 80-205-0192-4.Donnelly, J., Gibson, J. a Ivancevich, J. Management. Praha, 1997. ISBN 80-7169-422-3.KOONTZ, H., WEIHRICH, H.:. Management. Praha: Victoria Publishing, 1993. ISBN 8085605457.Truneček J. Management v informační společnosti. VŠE Praha, 1999. ISBN 80-7079-201-9.KOTLER, P.:. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80247000166.

Požadavky

Student musí v průběhu semestru i při závěrečné zkoušce prokázat porozumění řešeným problémům a schopnost samostatně či v týmu studentů řešit zadané případové studie. Konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.

Garant

doc. Ing. Libor Švadlenka, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Libor Švadlenka, Ph.D.Ing. Daniel Salava, Ph.D.