Předmět Marketingový management (KEMCH / C859)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KEMCH / C859 - Marketingový management, Fakulta chemicko-technologická, Univerzita Pardubice (UPa).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Marketingově orientovaný management průmyslového podniku, podstata, rysy, vývojové trendy.Víceúrovňový proces strategického marketingového managementu podniku, kompetence managementu na úrovni vedení podniku a vedení oborů podnikání v tomto procesu.Dílčí fáze strategické marketingové analýzy oboru podnikání. Rámcová analýza marketingového makroprostředí, skladby, velikosti a vývoje poptávky, konkurenčního prostředí a vlastní pozice oboru podnikání v něm.Analýza zákazníků na B2C a B2B trzích. Segmentace B2C a B2B trhu podle potřeb.Analýza konkurence a pozice podniku v segmentech trhu.Předpověď podmínek v tržním prostředí, předpověď prodejů a marketingových zisků v segmentech trhu.Segmentace trhu podle běžné a celoživotní hodnoty segmentů trhu, resp. zákazníků pro podnik.Analýza přitažlivosti segmentů trhu a zákazníků pro podnik, volba cílových trhů, určení priorit při obsluze trhů a zákazníků, určení koncepce marketingové strategie.Stanovení marketingových cílů ve vazbě na cíle podniku, formulace strategie positioning.Formulace strategie marketingového mixu v různých stádiích životního cyklu výrobků a vývoje trhu.Formulace strategie marketingového mixu v různé konkurenční pozici, v různých situacích v makroprostředí a při působení na různých zahraničních trzích.Taktické marketingové plánování - rozhodování o značce, výrobku, službách a ceně.Taktické marketingové plánování - rozhodování o distribuci a marketingové komunikaci.Implementace marketingové strategie a taktiky, marketingový controlling.Výuka obsahuje specifika marketingu v podnicích chemického a potravinářského průmyslu a příklady z těchto odvětví.
Získané způsobilosti
Posluchač po absolvování předmětu je schopen definovat misi a vizi podniku a výrobkových řad, provést komplexní strategickou marketingovou analýzu, stanovit základní strategie výrobkových řad a jejich marketingové strategie s částmi volba cílových trhů, určení koncepce marketingové strategie pro tyto cílové trhy, stanovení marketingových cílů, určení strategie positioning a strategie marketingového mixu.
Literatura
Lošťáková H. Marketingový management. Univerzita Pardubice, 234 s., 2013. Lošťáková H., Jelínková M. Případové studie k předmětu "Marketingový management". Univerzita Pardubice, 2013. Lošťáková H. Soubor power pointových prezentací k předmětu "Marketingový management", Univerzita Pardubice, 2012. Ellis N. Business-to-Business Marketing. Oxford University Press, Oxford, 2011. Lošťáková H. a kol. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Grada Publishing, Praha, 2009. Kotler P., Keller K. L. Marketing management. Grada Publishing, Praha, 2013. Lošťáková H. Strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. Professional Publishing, Praha, 2005.
Požadavky
Zkouška je ústní. Je prověřována míra osvojených znalostí, koncepcí a aplikačních dovedností. Během semestru jsou znalosti prověřovány 19 případovými studiem, jejichž výsledky jsou započítávány do celkové klasifikace.
Garant
prof. Ing. Hana Lošťáková, CSc.
Vyučující
prof. Ing. Hana Lošťáková, CSc.