Předmět Základy marketingu (KIT / IZMAR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIT / IZMAR - Základy marketingu, Fakulta elektrotechniky a informatiky, Univerzita Pardubice (UPa).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Podstata, pojetí a funkce marketinguMarketingové řízeníMarketingové prostředíKupní chování zákazníkůKupní chování zákazníků, organizacíSegmentace trhuMarketingový výzkumProces, etapy,Metody marketingového výzkumuMarketingový mix - pojem, složkyVýrobekMarketingové pojetí výrobkuŽivotní cyklus výrobkuVýrobkové inovace v marketinguCenaFaktory ovlivňující tvorbu cenMetody tvorby cenDistribuceTypy a funkce distribučních mezičlánkůMarketingové distribuční systémyMarketingová komunikacePojem, složkyMezinárodní marketingMarketing na trhu informačních technologiíDiskusní náměty pro cvičení:příklady a studie k probraným tématům přednášek s ohledem na aktuální události na IT trhusituační analýzymarketinkové plány a jejich jednotlivé prvkyPublic RelationsMédia a práce s nimiPřímý marketinkPodpora prodeje, motivační programy pro zákazníkyInternet a mobilní komunikace v marketinkuDesign produktůReklamní agentury a práce s nimi, grafický manuálCílové skupinyMerchandisingInterní marketinkImage firmy, firemní profil a další firemní materiál.
Získané způsobilosti
Student získá přehled o významu marketingu v rámci řízení firmy, o jednotlivých marketingových aktivitách v souvislostech konkurenceschopnosti firmy.
Literatura
KOLEKTIV AUTORŮ. Kapitoly ze základů marketingu, VŠE. Praha, 1995. ISBN 80-7079-222-1.KOTLER, P. Marketing Management. 1. vyd. Grada Publishing. Praha, 1998. ISBN 80-7169-600-5.KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. 1 vyd Management Press. Praha, 2000. ISBN 80-7261-010-4.KOLEKTIV AUTORŮ. Základy marketingu VŠE. Praha, 1999. ISBN 80-7079-527-1.
Požadavky
Zápočet získávají studenti na základě prezentace semestrální práce. Pro zápočet musí také studenti prokázat minimálně 80% účast na přednáškách a cvičení.Zkouška je formou písemného testu.Úkolem semestrální práce je vytvořit návrh marketingového plánu uvedení nového výrobku fiktivní firmy na trh.Marketingový plán zahrnuje jednotlivé body:Charakteristika existující tržní situace uváděného produktu nebo služby:Konkurence, distribuce, údaje o výrobku;Situace na trhu;Situace v distribuci;Konkurenční situace.SWOT analýza produktu jak proměnit příležitosti trhu na zisk firmy?Jak proměnit příležitosti trhu na zisk firmy?Cíle, jichž chce podnik na trhu uvedením výrobku dosáhnoutMarketingová strategie (konkrétní cíle a taktiky jejich dosažení, kriteria hodnocení úspěšnosti a měřitelnosti)Určení cílové skupiny - je koupěschopná, uspokojíme její potřebyJak uspokojit cílovou skupinu a získat potenciální zákazníky - jaké je základní poselství k zákazníkům:Rozpracování strategie podle marketinkového mixu (s důrazem na vlastnosti výrobku pro vybranou cílovou skupiny, cenovou a distribuční politiku a komunikaci - logo či motto pro konkrétní kampaň); Marketingový program, konkrétní akce.
Garant
prof. Ing. Vlastimil Melichar, CSc.
Vyučující
Ing. Monika DobešováIng. Monika Dobešová