Předmět Počítačová grafika 3D a grafická API (KST / INPG3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KST / INPG3 - Počítačová grafika 3D a grafická API, Fakulta elektrotechniky a informatiky, Univerzita Pardubice (UPa).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Matematické základy 3D grafiky: základní vztahy z vektorového počtu, obecné vlasnosti 3D křivek, obecné vlastnosti ploch, promítání na rovinu.Křivky v 3D grafice: Vlastnosti parametrických křivek, Hermitovské křivky, Bézierovy křivky, Coonsovy křivky, B-spline křivky.Plochy v 3D grafice: Vlastnosti parametrických ploch, Hermitovské plochy, Bézierovy plochy, NURBS plochy, vytvýření ploch šablonováním, dělené povrchy.Modelování 3D objektů: Typy 3D modelů těles, ploškové reprezentace těles, implicitní modelování, objemová reprezentace, procedurální modelování.Geometrické transfomace: Homogenní souřadnice v 3G grafice, transformace posuvu, otáčení, změny měřítka a zkosení, deformační transformace těles.Zobrazování prostorových scén: Pohledové transformace a promítání, světlo v 3D scénách, lokální zobrazovací modely.Algoritmy zobrazování: Stínování povrchů těles, viditelnost objektů, generování stínů, aplikace textur.Globální zobrazování: Globální osvětlování, rovnice globálního zobrazení, sledování paprsku, radiozitní metoda.Vizualizace objemových dat: metoda poloprůhledných voxelů, vizualizace pomocí isoploch, algoritmy voxelové vizualizace.Cvičení: Výuka programu Autodesk Maya.
Získané způsobilosti
Studenti by si měli osvojit znalosti a dovednosti v používání teoretických modelů při vytváření objektů 3D grafiky,a měli by být schopni samostatně pracovat s moderními počítačovými prostředky pro vizualizaci a animaci.
Literatura
Forsyth D., A., Ponce J. Computer Vision - a modern Approach. Prentice Hall, 2002. Žára J. a kol. Moderní počítačová grafika. Computer Press. Brno. ISBN 80-251-0454-0.Watt, A. 3D Computer Graphic. Addisson-Wesley, 2000.
Požadavky
Předmět se skládá z přednášky a navazujících cvičení. Na cvičeních se v 3D grafickém programu demonstrují metody vytváření a manipulace s 3D objekty. Cvičení jsou povinná. Zkouška se skládá z předložení praktické práce a ve vypracování odpovědí na 3 otázky z teorie.
Garant
Ing. Michael Bažant, Ph.D.Ing. Petr Veselý
Vyučující
Ing. Zbyněk KopeckýIng. Petr VeselýIng. Zbyněk KopeckýIng. Petr Veselý