Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Počítačová grafika I (KST / IPOG1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KST / IPOG1 - Počítačová grafika I, Fakulta elektrotechniky a informatiky, Univerzita Pardubice (UPa).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Vytváření aplikací s GUI s využitím knihovny Swing na platformě Java. Vytváření aplikací s grafickým obsahem s využitím tříd Graphics a Graphics2D. Základní principy rastrové i vektorové 2D počítačové grafiky z pohledu programátora.1. GUI úvod,2. GUI pokročilé objekty,3. GUI základy kreslení,4. GUI vlastní objekt potomek Panelu,5. Vektorová grafika: základní objekty, kreslení, přesouvání6. Základy matematiky pro PG, parametrické vyjádření objektů, výpočty, určování polohy, vzdálenosti, průsečíků7. Vektorová grafika: zobrazení grafu, souřadnicový systém, transformace souřadnic8. Křivky, jejich reprezentace a zobrazení9. Úvod do rastrové grafiky, načtení obrázku, zobrazení, práce s výřezem, otáčení10. Barvy v rastrovém obrázku, převod na odstíny šedé, inverze a záměna barev, filtry11. Úprava jasu a kontrastu, histogram12. Metody snižování barevného rozsahu (prahování, distribuce chyby)13. Transformace a jejich využití

Literatura

ZHANG, H. - LIANG, Y. D. Computer Graphics Using Java 2D and 3D. Prentice Hall. 2006. ŽÁRA, J. - BENEŠ, B. - SOCHOR, J. - FELKEL, P. Moderní počítačová grafika. 2. vydání. Praha: Computer Press, 2005. SCHILDT, H. Swing: A Beginner s Guide. McGraw-Hill Osborne Media. 2006.

Garant

Ing. Petr Veselý

Vyučující

Ing. Petr VeselýIng. Petr Veselý