Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Statistic and Mathem. Methods in Manag. (FES / ASMM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FES / ASMM - Statistic and Mathem. Methods in Manag., Fakulta ekonomicko-správní, Univerzita Pardubice (UPa).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Význam lidského úsudku a dat pro rozhodování a potřeby vědecké práce. Data a vědecký výzkum. Heuristika a zkreslení při rozhodování. Jak kvalitní je lidský úsudek?Využití statistických metod a úsudku při prognózování. Zkreslení při odhadu pravděpodobnosti. Rozhodování za nejistoty.Pravděpodobnostní a statistické myšlení při kauzálním modelování. Pravděpodobnostní a statistické myšlení při analýze statistické kauzality.Mechanické použití statistiky a chybné závěry při statistických analýz. Mechanické používání statistických testů. Kvazi-inferenční statistika. Statistická kauzalita a zdánlivé zákonitosti vztahů. Objektivita, subjektivita a pravděpodobnost. Statistická korelace a fyzikální kauzalita.Využití kvantitativního a kvalitativního marketingového výzkumuKvalitativní a kvantitativní marketingový výzkum. Postup marketingového výzkumu. Sběr dat.Explorační a konfirmační typy výzkumu. Deskriptivní a kauzální výzkum. Provádění výběru a analýza dat. Specifická témata a aplikace. Návrh dotazníku.Vícerozměrné statistické metody. Studijní cíle, vliv počítačové revoluce, základní koncepty vícerozměrné analýzy.Analýza kategoriálních dat. Klasifikace vícerozměrných technik. Strukturovaný přístup k vícerozměrnému modelování, vícerozměrná regresní analýza.Diskriminační analýza, vícerozměrná analýza rozptylu, kanonická korelační analýza, faktorová analýza, shluková analýza, vícerozměrné škálování, vícerozměrné preference.

Získané způsobilosti

Student bude schopen aplikovat statistické metody ve svém oboru s cílem dosažení původních vědeckých výsledků ve své disciplině.

Literatura

Goodwin, P. - Wright, G. Decision Analysis for Management Judgment. New York, Wiley, 1998. McDonnnald, R.P. Faktorová analýza a příbuzné metody v psychologii. Praha, Academia, 1991. Wright, G. - Goodwin, P. Forecasting with Judgment. New York, Wiley, 1998. DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Karolinum Praha, 2002. Aaker, D. A. - Day,G.S. Marketing Research. New York, J. Wiley, 1990. Chisnall, P. M. Marketing Research. England, McGraw - Hill, 1992. Foret, M. - Stávková, J. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. Grada, Praha, 2003. Přibová a kolektiv. Marketingový výzkum v praxi. Praha, Grada, 1996. Hebák, P. Pravděpodobnostní rozhodování v ekonomických situacích. VŠE Praha, 1998. Armstrong, J. S. Principles of Forecasting: A Handbook for Researchers and Practitioners. Kluwer Academic Publishers, Boston, 2003. Wang, Ch.:. Sense and Nonsense of Statistical Inference. New York, Marcel Dekker, 1993. Anděl, J. Statistické metody. Praha, Matfyzpress, 1998. Hebák, P. - Hustopecký, J. - Jarošová, E. - Pecáková, I. Vícerozměrné statistické metody (1). Informatorium, Praha, 2004. Hebák, P. - Hustopecký, J. - Malá, I. Vícerozměrné statistické metody (2). Informatorium, Praha, 2005. Hebák, P. a kol. Vícerozměrné statistické metody (3). Informatorium, Praha, 2005.

Požadavky

Vypracování průběžných zadaných úkolů, závěrečný test s hodnocením alespoň 51%.

Garant

doc. RNDr. Bohdan Linda, CSc.