Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metody a algoritmy dataminingu (FES / DMAD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu FES / DMAD - Metody a algoritmy dataminingu, Fakulta ekonomicko-správní, Univerzita Pardubice (UPa).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášená témata:Úvod do problematiky DM a používané metodikyMetody a algoritmy pro přípravu datV rámci předmětu jsou objasňovány teoretické základy jednotlivých metod a algoritmů s cílem pochopit jejich podstatu, předpoklady a možnosti využití. To dává základ k efektivnímu využívání a hlavně vysvětlování výsledků jednotlivých modelů vytvořených na základě těchto metod a algoritmů. Hlavní pozornost je dále věnována metodikám, využívaným v této oblasti, principům databázových systémů v rozsahu nutným pro efektivní práci v oblasti data miningu, statistickým metodám a algoritmům (kontingenční tabulky, regresní, diskriminační a shluková analýza) a strojovému učení. Dále je pozornost věnována charakteristice a obsahu jednotlivých kroků při řešení úloh data miningu (příprava dat, modelování a vyhodnocování výsledků).

Literatura

WITTEN, I.H., FRANK, E., HALL, M.A. Data Mining: Practical Machine Learning Tools and Techniques. Amsterdam, 2011. Tsiptsin. Data Mining Techniques in CRM. 2009. ISBN 978-0-470-74397-3.Maimon. Decomposition methodology for knowledge discovery and data mining: theory and application. Singapure, 2005. Feldman. The text mining handbook : advanced approaches in analyzing unstructured data. New York, 2007. Giudici, Paolo. Applied data mining : statistic methods for business and industry. 2003. ISBN 0-470-84678-X.larose. Data mining methods and models. 2006. BERRY, M. - LINOFF G. Data Mining Techniques - For Marketing, Sales, and Customer Relationship Management. Indianapolis, John Wiley & Sons, 2004, 643 s. 2004. BERKA, P. Dobývání znalostí z databází. Praha, Academia, 2003, 366 s. 2003. ISBN 80-200-1062-9.

Požadavky

Studenti v rámci předmětu budou zpracovávat samostatnou práci v rozsahu odborného článku, přičemž z hlediska tématu se přednostně pokusí využít probíranou látku ve vazbě ke konkrétnímu tématu disertační práce.

Garant

doc. Ing. Pavel Petr, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Pavel Petr, Ph.D.prof. RNDr. Hana Skalská, CSc.