Předmět Strategický management (UPEM / PSTM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPEM / PSTM - Strategický management, Fakulta ekonomicko-správní, Univerzita Pardubice (UPa).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Strategické myšlení a strategické řízení. Zavedení strategického řízení. Školy strategického managementu.2.Informace potřebné pro strategické řízení3.Mise, vize, strategie, strategické cíle. Druhy strategií.4.Strategická analýza okolí podniku (externí analýza).5.Strategická analýza vnitřního prostředí, zdrojů a schopností podniku (interní analýza)6.Hodnocení rizika. Metoda scénářů.7.Postup tvorby strategie (formulace strategie).8.Strategické plánování. Stanovení dlouhodobých cílů a jejich strukturalizace.9.Strategická rozhodnutí, implementace (realizace) strategie.10.Hodnocení a kontrola strategie. Aktualizace strategie. Obsah a klasifikace strategických opatření.
Získané způsobilosti
Student dokáže využívat získané teoretické poznatky v strategickém managementu; bude schopen volit vhodné postupy a metody pro řešení problémů vznikajících při aplikaci strategií, prezentovat jejich dopady před odborníky i laiky, obhajovat svá řešení adekvátními argumenty.
Literatura
KEŘKOVSKÝ, VYKYPĚL.:. Strategické řízení. Praha: C. H. Beck, 2003. ŠOLJAKOVÁ, L. Strategicky zaměřené manažerské účetnictví. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-199-7.FOTR, J., VACÍK, E., SOUČEK, I., ŠPAČEK, M., HÁJEK, S. Tvorba strategie a strategické plánování. Teorie a praxe. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3985-4.SOUČEK, Z.:. Úspěšné zavádění strategického řízení firmy. Praha: Professional Publishing, 2003. KOŠTÁNA, P. ŠULÉŘ, O.:. Firemní strategie- plánování a realizace. Praha: Computer Press, 2002. SEDLÁKOVÁ, H.:. Strategická analýza. Praha: C. H. Beck, 2003. STEINŐCKER, R.:. Strategický controlling. Praha: Profess Consulting, 2000. DEDOUCHOVÁ,M.:. Strategie podniku. Praha: C. H. Beck, 2001. JIRÁSEK, J. A.:. Strategie-Umění podnikatelských vítězství. Praha: Professional Publishing, 2002.
Požadavky
Zápočet: povinná účast na seminářích 75 %, odevzdaný projekt, 70% úspěšnost při ověření vědomostí.
Garant
doc. Ing. Renáta Myšková, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Renáta Myšková, Ph.D.Ing. Jana Školudová