Předmět Informační technologie ve výuce cizích (KAA / MULU)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / MULU - Informační technologie ve výuce cizích, Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice (UPa).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Základem jsou praktické workshopy zaměřené na práci s internetovými zdroji a s programy, které má FF k dispozici v multilicencích nebo na CD-ROM.Introduction into ICT 4 ELT.Language learning software, language multimedia courses, hands-on session.Dictionaries on CD-ROM and on-line dictionaries.Working with English language corpora and concordancers. British National Corpus, Corpus of Contemporary American English.Encyclopaedias and other resources used for ELT.Other on-line ELT resources (activities developing communicative skills, games and quizzes, resources for teachers).Common programmes used for ELT.Working with pictures, video, music; creating a team project.Testing programmes and authoring tools.Strategies of electronic communication, language of chats and forums.Learning management systems, Mahara software, ePortfolio
Získané způsobilosti
Studenti získají základní dovednosti pro používání dostupných multimediálních kurzů, testovacích programů, elektronických slovníků a encyklopedií; budou schopni se orientovat v běžně dostupných programech a dalších on-line zdrojích a kriticky zhodnotit možnosti jejich využití pro výuku cizího jazyka. Budou umět pracovat s jednoduchými tvůrčími programy a konkordanční programy. Budou schopni vhodně využít nejnovější aplikace (např. konkordanční programy pro studium slovní zásoby v kontextu, práce s video a audio materiálem pro projektovou práci) a budou schopni efektivně řídit on-line komunikaci.
Literatura
Hardisty, D., Windeatt, S. CALL. OUP, 1989. Chapelle, C. A. Computer applications in second language acquisition: foundations for teaching, testing and research. CUP, 2001. Teeler D., Gray P. How to Use the Internet in ELT. Longman, 2000. nullDudeney, G. The Internet and the Language Classroom. A practical guide for teachers. Cambridge University Press, 2000. Biber, Douglas, Connor, Ulla, Upton, Thomas, A. Discourse on the move: Using corpus analysis to describe discourse structure. Amsterdam: John Benjamins, 2007. Adolphs, Svenja, Carter, Ronald, A. Spoken corpus linguistics: from monomodal to multimodal. London: Routledge, 2013. Biber, Douglas. University language: A corpus-based study of spoken and written registers. Amsterdam: John Benjamins, 2006.
Požadavky
Studenti jsou povinni se aktivně účastnit seminářů (maximálně 2 absence za semestr) a v průběhu semestru předložit dílčí úkoly dle zadaných pokynů. Zápočet je udělován na základě zpracování, prezentace a předložení projektu (zaměřeného na využití multimediálních programů pro vyučování cizích jazyků) v elektronické podobě.
Garant
PhDr. Šárka Ježková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Šárka Ježková, Ph.D.