Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obecná didaktika I (KAA / OBD1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / OBD1 - Obecná didaktika I, Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice (UPa).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Learner.Teacher and self-reflection.Observation principles.Aims.Content.Communication and communicative competence.Activity types.Organisation of teaching / learning processes.Didactic principles.Evaluation, assessment, monitoring students´ progress.Aids supporting learning.ICT in ELT.

Získané způsobilosti

Těsné sepětí s předměty obecná didaktika a pedagogická praxe pomáhá rozvoji kompetence vidět konkrétní problémy a klást otázky, kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí.

Literatura

ČERNÁ, M., PÍŠOVÁ, M. Na návštěvě ve škole I, II (příručky). Pardubice, 2000. Skalková, J. Obecná didaktika. ISV Praha, 1999. WILLIAMS, M., BURDEN R.L. Psychology for Language Teachers. Cambridge, 2010. ISBN 978-0-521-49880-7.PASCH, M. et al. Teaching as decision making. New York, 1991. ISBN 0801301572.Cizí jazyky. Nakladatelství Fraus. Petty, G. Moderní vyučování. Portál, 1993. Maňák, Josef. Nárys didaktiky. Pedagogická fakulta MU Brno, 1999. PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, 1998. BROWN, H.D. Principles of Language Learning and Teaching. New York, 2000. ISBN 0-13-017816-0.Kalhous, Z., Obst, O. et. al. Školní didaktika. Praha, Portál, 2002. Šimoník, O. Úvod do didaktiky základní školy. Brno MSD, 2005. Šimoník, O. Úvod do školní didaktiky. Brno MSD, 2003. kolektiv autorů. Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. PedF MU Brno, 1996.

Požadavky

Vzhledem k tomu, že jde o předmět integrovaného bloku (+LDI1, +PRX1), základním předpokladem pro udělení zápočtu je splnění všech požadavků ze všech těchto předmětů, tak jak jsou v rámci jednotlivých kurzů definovány, tj. pro OBD1:- aktivní účast na seminářích (11 kontaktních hodin) = plnění zadaných úkolů- aktivní účast v MOODLE (link: unicom.upce.cz; entrance key: OBD1_15) = plnění zadaných úkolů, skupinová práce na EFLpedii (včetně definicí klíčových slov) a konceptových mapách (Google docs)- tvorba profesního portfolia ve formě blogu, e.g. via MOODLE, Blogger: úvahy na zadaná témata, nejméně 4 anotace odborných zdrojů na téma obecné či oborové didaktiky, kritická analýza jedné z prostudovaných odborných publikací - pro zpracování anotací a kritických analýz NELZE použít základní, povinnou literaturu; seznam prostudované literatury (ISO 690). Dobrovolné plnění (excellence): vlastní konceptové mapy. TERMÍN ODEVZDÁNÍ (BUĎ v elektronické NEBO tištěné podobě): 7.1. 2016- ústní pohovor

Garant

Mgr. Irena Reimannová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Irena Reimannová, Ph.D.