Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Raná výuka cizích jazyků (KAA / RVCJ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / RVCJ - Raná výuka cizích jazyků, Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice (UPa).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Kapitoly z vývojové psychologie (batole, předškolní věk)Kapitoly z předškolní pedagogikyOsvojování mateřského jazykaOsvojování cizího jazykaBilingvní vzdělávání v jazykově homogenním prostředíPodmínky pro ranou výuku cizích jazykůRole učitele, ´žáka´, rodičů a případných dalších činitelů (např. asistenti) výukyNemateriální didaktické prostředky, techniky a strategie, typy učebních aktivitMateriální didaktické prostředky v rané výuce cizích jazykůDlouhodobé plánování - principy tvorby sylabů pro ranou výuku cizích jazykůPlánování vyučovací jednotkyKurs bude realizován ve spolupráci s MŠ v Pardubicích. Studenti absolvují dvakrát náslechy a jedenkrát mikro-vyučování, kdy ve dvojicích/skupinách sami povedou výuku.

Získané způsobilosti

Na základě teoretických východisek studenti budou schopni aplikovat didaktické principy při dlouhodobém i krátkodobém plánování, tj. při konstrukci sylabu a při plánování učebních jednotek angličtiny pro předškolní děti.

Literatura

HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.LIGHTBROWN, P. M.; SPADA, N. How Languages Are Learnt. Oxford : Oxford University Press, 2006. ISBN 978-0194422246.ČERNÁ, M. Na návštěvě ve školce - angličtina s motýlky. (DVD). 2011. NAJVAR, P. Raná výuka cizích jazyků v České republice na konci 20. století. Brno : Paido, 2010. ISBN 978-807315-200-0.MAYO, M. P. G.; LECUMBERRI, M. L. G. Age and the Acquisition of English as a Foreign Language (SLA)). Multilingual Matters, 2003. ISBN 978-1853596384.MUNOZ, C. Age and the Rate of Foreign Language Learning (Second Language Acquisition). Multilingual Matters, 2006. ISBN 978-1853598913.LUST, B.; FOLEY, C. First Language Acquisition: The Essential Readings. Wiley-Blackwell, 2004. ISBN 978-0631232551.O´GRADY, W. How Children Learn Language. Cambridge : Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-53192-6.KOLLÁRIKOVÁ, Z.; PUPALA, B. Předškolní a primární pedagogika. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. I. Smysl a proměny dětství. Liberec, 2002. ISBN 80-7083-656-3.OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. II. Hra. LIBEREC, 2004. ISBN 80-7083-786-1.VYGOTSKIJ, L.S. Psychologie myšlení a řeči. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-943-7 .ELLIS, R. Second Language Acquisition. Oxford : Oxford University Press, 1997. ISBN 0 19 437212 X.GASS, S. M.; SELIKER, L. Second Language Acquisition: An Introductory Course . London : Routledge, 2008. ISBN 978-0805854987.

Požadavky

1. aktivní účast ve výuce (max. 2 absence; observace a mikro-vyučování jsou povinné, nelze se omluvit)2. pohovor na základě odevzdaného portfolia:povinné komponenty: a) vyplněné pozorovací archy; b) anotace vybrané knihy ze seznamu základní nebo doporučené literatury včetně zhodnocení přínosu pro vlastní profesní rozvoj;c) plán mikro-vyučování včetně materiálních didaktických prostředků; d) reflexe mikro-vyučování v písemné formě.

Garant

PaedDr. Monika Černá, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Monika Černá, Ph.D.