Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Syntax II (KAA / SYN2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / SYN2 - Syntax II, Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice (UPa).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Subordination, structure of a complex sentence.Adverbial clauses, semantic subcategories.Nominal clauses, relative clauses, indirect speech.Compound sentence, coordination.Apposition.Subject-verb concord with coordinate subject.Sentence manipulation, reduction - ellipsis, condensation, substitution.Structuring information, functional sentence perspective, emphasis, topic and focus, theme and rheme, word order.Punctuation in the English sentence.

Získané způsobilosti

Na základě práce s autentickým textem se studenti naučí analyzovat všechny typy souvětí, identifikovat jednotlivé druhy vět z hlediska jejich formy i funkce, stanovit principy ovlivňující pořádek slov v konkrétní větě (gramatický princip, funkční perspektiva větná atd.), osvojí si dovednosti potřebné pro analýzu i tvorbu struktur ilustrujících důraz, redukci komunikace a shodu v rámci věty. Dále získají kompetence pro srovnávání větných struktur v češtině a angličtině a pro vyučování této problematiky studentům anglického jazyka.

Literatura

MATHESIUS, V. A Functional Analysis of Present Day English on a General Linguistic Basis. Praha : Academia, ISBN 509-21-858, 1975. Quirk, R, Greenbaum, S. A Student s Grammar of English. Longman, 1994. QUIRK, R. ? GREENBAUM, S. A University Grammar of English. Harlow : Longman, 1973. TÁRNYIKOVÁ J. Chapters from Modern English Syntax II. (A communicative approach). Olomouc : Palackého univerzita v Olomouci, 1992. Biber, D., Conrad, S., Leech, G. Longman student grammar of spoken and written English. Harlow : Pearson Education, 2006. Biber, D., Conrad, S., Leech, G. Longman student grammar of spoken and written English - Workbook. Harlow : Pearson Education, 2007. DUŠKOVÁ, L. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha : Academia, 2. vydání, 1994. QUIRK, R. et al. A Comprehensive Grammar of the English Language. Harlow: Longman, 1985. FIRBAS, J. Functional sentence perspective in written and spoken communication. CUP, 1992. Parrot, M. Grammar for English Language Teachers. CUP, 2000. TÁRNYIKOVÁ J. Chapters from Modern English Syntax I. (A communicative approach). Olomouc : Palackého univerzita v Olomouci, 2nd edition, 1993. Biber, D., Johansson, S., Leech G., Conrad, S., Finegan, E. Longman Grammar of Spoken and Written English. Longman, London, 1999. DUŠKOVÁ, L. Studies in the English Language, Part 2. Praha : Karolinum, 1999. MATTHEWS, P. H. Syntax. CUP, 1992. HUDDLESTON, R., GEOFFREY, K. Pullum et al. The Cambridge Grammar of the English language. Cambridge: CUP, 2002.

Požadavky

Studenti jsou povinni se aktivně účastnit seminářů a předložit vypracování dílčích úkolů zadaných v průběhu semestru (maximálně 2 absence za semestr). Zkouška se skládá ze dvou částí: písemný test a ůstní zkouška. pro postup k ústní zkoušce je třeba získat minimálně 60% bodů.

Garant

PhDr. Šárka Ježková, Ph.D.