Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do pedagogiky II (KAA / UPED2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / UPED2 - Úvod do pedagogiky II, Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice (UPa).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Reformní hnutí.Proměny a inovace ve vzdělávacím a školském systému ČR v průběhu 90. let 20. stol.Pojetí školy a výchovy. Škola jako otevřená instituce a její vztahy k rodině, obci a širšímu společenství.Učitel, jeho práva, povinnosti a potřeby. Učitel a žák - podmínky efektivity výchovného a vzdělávacího procesu.Hodnocení ve školní praxi.Vybrané aktuální otázky pedagogiky - žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, žáci z odlišného sociokulturního prostředí (cizinci, etnické menšiny).

Získané způsobilosti

Student bude schopen samostatně vyhledávat informace, efektivně je zpracovávat, analyzovat a kriticky hodnotit. Zároveň by si měl utvářet vlastní názor na rozmanitost pedagogických teorií a konceptů, reflektovat vlastní zkušenost a prožitky z dosavadní výchovné a vzdělávací dráhy a umět je hodnotit ve vztahu k pedagogickým teoriím.

Literatura

ROHNER, R.; WENKE, H. Daltonské vyučování. Stále živá inspirace. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-041-7.KOLÁŘ, Z.; ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2834-6.NOVOTNÁ, M.; KREMLIČKOVÁ, M. Kapitoly ze speciální pedagogiky pro učitele. Praha, SPN, 1997. --. kniha se zaměřením na zvolenou exkurzi (inspirace viz STAG). RÝDL, K. Metoda Montessori pro naše dítě. Pardubice, 2006. ISBN 80-7194-841-1.BADEGRUBER, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha: Portál, 1994. RÝDL, K. Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori. Praha: Public History, 1999. ISBN 80-902193-7-3.KOPŘIVA, P. a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.STEINER, R. Waldorfská pedagogika. Metodika a didaktika. Opherus, 2003. GRECMANOVÁ, H.; URBANOVSKÁ, E. Waldorfská škola. Hanex Olomouc, 1996. ISBN 9788085783094.POL, M. Waldorfské školy: izolovaná alternativa, nebo zajímavý podnět pro jiné školy?. Brno, 1995. ISBN 9788021010970.PRUCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělání. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-584-9.HOLMEROVÁ, I. Minimum akademického bontonu. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5427-7.ČAPEK, R. Odměny a tresty ve školní praxi. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4639-5.RÝDL, K. Peter Petersen a pedagogika jenského plánu. Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-87-0.ŠTRYNCLOVÁ, G. Summerhill. Pardubice, 2003. ISBN 80-7194-541-2.KOŠŤÁLOVÁ, H.; MIKOVÁ, Š.; STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-314-7.ŠIŠKOVÁ, T. (ed.). Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998. ŠOTOLOVÁ, E. Vzdělávání Romů. Praha: Grada, 2000.

Požadavky

Povinná aktivní účast na přednáškách i seminářích (max. 2 absence)Povinná účast na 1 exkurzi + prezentace v semináři.Kritická esej (minimálně 3 zdroje; rozsah: 2 strany A4)- termín odevzdání: 31. 3. 2015 - téma bude upřesněno (!Přijímají se jen původní studentovy práce.)Písemné zamyšlení nad prostudovaným textem (text bude upřesněn)+ následná účast ve skupinové diskusi; termín odevzdání: 19. 5. 2015 (!Přijímají se jen původní studentovy práce.)Předložení seznamu prostudované literatury (dle normy ISO 690, nejméně 10 položek - monografie, články, studie apod.)Předložení vlastního portfolia (myšlenkové mapy, seznam literatury, 2x anotace - 1x základní literatura dle zaměření exkurze, 1x doporučená nebo dle vlastního výběru) Ústní zkouška.

Garant

Mgr. Helena Zitková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Helena Zitková, Ph.D.