Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do pedagogického výzkumu (KAA / UPEV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / UPEV - Úvod do pedagogického výzkumu, Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice (UPa).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Inquiry based learning:1. Strategies and methods of research:- Surveys, Experiments- Ethnography, Phenomenology, Grounded theory- Mixed methods, Case studies- Action research2. Research design.3. Formulating a research problem, the function of hypotheses.4. Validity, reliability, triangulation.5. Data analysis.6. Presentations of researches (design, data collection and analysis tools, final report).(see also 2014/15 PINFU; entrance key: pinfu)

Získané způsobilosti

V rámci předmětu je rozvíjena výzkumná kompetence studenta, který zde získává dovednosti, které jsou pro pedagogický výzkum klíčové: vymezení výzkumného problému, informační příprava výzkumu, formulace hypotéz, výběr zkoumaných osob, používání výzkumných metod a vyhodnocování získaných údajů.

Literatura

Denscombe, M. The Good Research Guide. Open University Press, 2003. Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Paido Brno, 2000. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. (ed.). Cesty pedagogického výzkumu. Paido, Brno, 2004. Freeman, D. Doing Teacher Research. Heinle&Heinle, 1998. Bell, J. Doing Your Research Project. Second Edition. A Guide for First-time Researchers in Education and Social Science. Open University Press, 1993. DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 1993. Richards, J.; Lockhart Ch. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. CUP, 1996. Chráska, M. Uvod do výzkumu v pedagogice. Základy kvantitativně orientovaného výzkumu. Olomouc:Univerzita Palackého, 2003. Pelikán, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Paido Brno, 2000.

Požadavky

Zápočet je udělen na základě:1. Aktivní účasti (plnění zadaných úkolů v hodinách i v Moodle: unicom.upce.cz; heslo: UPEV15), v případě nepřítomnosti vypracování úkolů v blogu; v akademickém roce 2015/2016 je kurs realizován ve spolupráci s Gymnáziem a SOŠ Přelouč. Studenti navštíví školu v těchto termínech: 14.10., 18.11., 9.12.2. Vypracování výzkumného projektu, jeho prezentace a obhajoby; určení pracovní náplně a odpovědnosti za plnění úkolů v rámci skupinové práce; 3. Přípravy, realizace a prezentace výzkumného šetření (práce v týmu, samostatná práce).Skupinové úkoly:- stanovení tématu a cíle výzkumu- zpracování výzkumného designu- vymezení kompetencí jednotlivých studentů - příprava, prezentace (s vizuální oporou např. MS PowerPoint) a obhajoba (znalost prezentované problematiky, včetně relevantní odborné a metodologické terminologie) závěrečné výzkumné zprávy - poskytování zpětné vazby v rámci skupiny i mezi skupinami (vzájemné hodnocení jednotlivých fází a závěrečné zprávy) Individuální úkoly:- zmapování dosavadního poznání ve zvolené výzkumné oblasti (úvod a teoretická východiska)- příprava a pilotáž výzkumných nástrojů (např. observační listy, rozhovor, dotazník, sociometrie, obsahová analýza a evaluace kurzu)- analýza, prezentace a diskuze zjištění (zpracování empirických dat)

Garant

Mgr. Irena Reimannová, Ph.D.