Předmět Vybrané problémy anglické lingvistiky (KAA / VPAL)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / VPAL - Vybrané problémy anglické lingvistiky, Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice (UPa).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
M. A. K. Halliday and his Systemic Functional Linguistics.The analysis of context.Textual, interpersonal and ideational aspects of language.Introduction into generative syntax.Principles and parameters in generative linguisticsGovernment and binding theory (X-bar and theta theory).Movement in GB theory.
Získané způsobilosti
Studenti získají potřebné teoretické poznatky z vybraných okruhů studia anglického jazyka (tj. generativní a funkční gramatika) a budou schopni je aplikovat při analýze textů; studenti se naučí usouvztažnit nově získané vědomosti s poznatky získanými v předchozích kurzech lingvistického modulu a posuzovat jazyk jako systém.
Literatura
HALLIDAY, M.A.K. An Introduction to Functional Grammar. London : Edward Arnold, 2nd edition, 1994. HALLIDAY, M.A.K. English as a Social Semiotic: The Social Interpretation of Language and Meaning. London : Edward Arnold, 1979. COOK, V.J., NEWSON, M. Chomsky´s Universal Grammar. Oxford : Blackwell Publishers Ltd., 2nd edition, 1991. HAEGEMAN, L.M.V. Introduction to Government and Binding Theory. Oxford : Basil Blackwell Ltd.,, 1991. HALLIDAY, M.A.K. Spoken and Written Language. : Oxford University Press, 2nd edition, 1989. WHITE, L. Universal Grammar and Second Language Acquisition. Philadelphia : John Benjamins Publishing Company, 1989.
Požadavky
Studenti jsou povinni se aktivně účastnit přednášek a seminářů a předložit vypracování dílčích úkolů zadaných v průběhu semestru (maximálně 2 absence za semestr). Ústní zkouška ověřuje aplikaci teoretických poznatků v práci s konkrétním jazykovým materiálem.
Garant
PhDr. Šárka Ježková, Ph.D.