Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Dějiny pedagogiky (KFI / DEPE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFI / DEPE - Dějiny pedagogiky, Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice (UPa).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Metodologické přístupy k dějinám pedagogického myšlení.Dějiny pedagogiky jako vědní disciplína - periodizace a pojmy, vývojové etapy a metody práce v oblasti dějin pedagogiky.Prameny a literatura, vývoj základních problémů v oblasti dějin pedagogického myšlení a školství.Vývoj cílů výchovy vzdělání, vývoj obsahu vzdělávání, vývoj pojetí učitelské profese.Vývoj názorů na pojetí dítěte, počátky institucionalizace výchovy a její organizace.Vývoj speciálních pedagogických odvětví, vývojové vlivy, psychologie, filozofie, biologie a sociologie na pedagogické myšlení.

Získané způsobilosti

Posluchač si během kurzu osvojí koncepce výchovy a vzdělání v dějinách pedagogického myšlení a seznámení se s původnáími díly významných myslitelů v této oblasti.

Literatura

KÁDNER, O. Dějiny pedagogiky. I.- III. díl. Praha, 1923. DEWEY, J. Demokracie a výchova. Praha, Laichter, 1932. HESSEN, N. Filozofické základy pedagogiky. Praha, 1935. HAGER, F.P. Platón a platonismus v dějinách výchovy. Praha UK, 1992. CHLUP, O. Vývoj pedagogických idejí v novém věku. Brno, 1925. KRATOCHVÍL, L. Dějiny pedagogiky. Chrudim, 1947. Dějiny Univerzity Karlovy. I. - IV. Praha. Karolinum 1997-8. ROUSSEAU, J. J. Emil, čili o vychování. (jakékoliv vydání). POLIŠENSKÝ, J. Komenský, muž labyrintů a naděje. Praha, Academia, 1996. SINGULE, F.; RÝDL, K. Pedagogické proudy 1. poloviny 20. století. Praha, skripta FFUK, 1988. CACH, J. Úvod do studia pedagogiky. Pardubice, 1996. KÁDNER, O. Vývoj a dnešní soustava školství. I.-IV. Praha, 1933. VESELÁ, Z. Vývoj školy a učitelského vzdělání. Brno, 1992. VRÁNA, S. Základy nové školy. Brno, 1946.

Požadavky

K zápočtu je nutné předložit samostatnou práci v rámci vytváření virtuálního pedagogického muzea a nebo písemnou práci vycházející ze studia nezpracovaných pramenů a archívních dokumentů.

Garant

Mgr. Miloslav Průka, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Miloslav Průka, Ph.D.