Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Seminář tvůrčího psaní II (KLKS / TPSA2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KLKS / TPSA2 - Seminář tvůrčího psaní II, Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice (UPa).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Rytmus a imaginace jako dva fundamentální, nadčasové aspekty básnického umění2. Využití volného verše a dalších příbuzných estetických tendencí v moderní poezii3. Otevřené, sebereflektivní pole básně jako textové zrcadlo osobního rozvoje4. Sémantické, prozodické, rétorické, syntaktické a lexikální úrovně básně5. Paralelní texty jako nástroj vědomě intertextuální a intermediální tvůrčí práce6. Meditační postupy a tvorba poetických textů, prožitek osobního pole7. Báseň jako kreativní mandala, cesta mentálním a pocitovým labyrintem duše8. Transdisciplinární přesahy metodologie tvůrčího psaní na pozadí současné vědy

Získané způsobilosti

Absolventi kursu v návaznosti na TPSA1 prohloubí své vyjadřovací schopnosti (včetně vědomé literární stylizace vlastního textu), získají přehled o základních metodách rozvoje tvořivého myšlení, budou lépe rozumět tvůrčímu procesu jako takovému, naučí se využívat osobní a skupinové dynamiky v rámci své práce s inspiračními podněty různého původu a druhu. V praxi si účastníci ověří dosavadní vědomosti z literární teorie a rozšíří je o další praktické vhledy.

Literatura

Viz Doporučená literatura TPSA1. Viz Doporučená literatura TPSA1. Pardubice, 2011.

Požadavky

Podmínkou získání zápočtu je vedle aktivní účasti na seminářích především odevzdání autorských textů v dohodnutém počtu, žánrové podobě, rozsahu a formátu, v tomto případě 10 básní založených na cvičeních v semináři.

Garant

Mgr. Jiří Studený, Ph.D.