Předmět Rozvoj lid. zdrojů a celoživ. vzdělávání (KSV / RLZCV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSV / RLZCV - Rozvoj lid. zdrojů a celoživ. vzdělávání, Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice (UPa).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Vývoj pojetí, zdrojů a společenských souvislostí ideje celoživotního učení2. Koncept celoživotního vzdělávání. Další profesní, zájmové a občanské vzdělávání dospělých. Instituce celoživotního vzdělávání.3. Specifika vzdělávání (učení) dospělých. Typy vzdělávacích aktivit (seminář, kurz, e-learning apod.)4. Projektové, organizační a lektorské zajištění vzdělávacích aktivit pro dospělé. Současná didaktická a technická podpora ve vzdělávání dospělých.5. Strategie zaměstnanosti a problémy nezaměstnanosti v ČR. Trh práce a vzdělání. Otázky prohlubování, rozšiřování či změny kvalifikace.6. Proces tvorby a realizace strategie rozvoje lidských zdrojů v podnikatelských subjektech.7. Plánování, získávání, výběr a adaptace zaměstnanců. Hodnocení, rozvoj a kariéra zaměstnanců.8. Aplikace sociologie a psychologie v řízení lidských zdrojů. Psychologický rozbor pracovních a ekonomických problémů (nezaměstnanost, šikana, diskriminace, mobbing apod.)9. Formální a neformální organizace jako předmět zájmu sociologie (základní přístupy).10. Základy teorie managementu: historický vývoj, základní funkce managementu11. Osobnost, pozice a role manažera, struktura manažerských způsobilostí. Vedení lidí v pracovním procesu, charakteristiky pracovní skupiny.12. Organizační kultura, její elementy, typy, změny. Moc, autorita a konflikt v organizaci.13. Specifické dovednosti v řízení neziskových organizací. Problematika vůdcovství. Stressmanagement a timemanagement.14. Osobnost, pozice a role fundraisora. Základní metody a nástroje fundraisingu.15. Multikulturní výchova. Koncepce interkulturní třídy a školy. Transkulturní učení při práci s dětmi a mládeží.
Získané způsobilosti
předmět státní závěrečné zkoušky
Literatura
BENEŠ, M. Andragogika. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 80-86432-23-8.ERIKSEN, T.H. Antropologie multikulturních společností - Rozumět identitě. Praha: Triton, 2007. BROOOKS, I. Firemní kultura. Jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno:Computer Press, 2003. BARTÁK J. Jak vzdělávat dospělé. MUŽÍK, J. Management ve vzdělávání dospělých. Praha:Eurolex Bohemia, 2000. HLOUŠEK, Jan. Manažer v sociálních službách - Fundraising, 1. vydání, 2007, Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7041-453-8. Mareš, P. Nezaměstnanost jako psychosociální problém. Praha: Slon, 1994. Bělohlávek, F. Organizační chování. Praha: Rubico, 1996. ISBN 8085839091.FOOT, M., HOOK, C. Personalistika. Praha: Computer Press, 2002. Bucháčková, P. Personální management. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2003. Armstrong, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2002. TVRDÝ, L. Trh práce a vzdělanost v regionálním kontextu. ŠEDIVÝ M., MEDLÍKOVÁ O. Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada, 2009. HALÍK, J. Vedení a řízení lidských zdrojů. PALÁN, Z. Základy andragogiky. literatura není zadávána.
Požadavky
Ústní zkouška - z okruhů si před zkouškou studující zvolí 10, ze kterých pak bude při samotné zkoušce jeden z okruhů vylosován.
Garant
PhDr. Jaroslav Paulovič