Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodologie vědeckého výzkumu (KVV / METV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / METV - Metodologie vědeckého výzkumu, Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice (UPa).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Věda a vědeckost.Vývoj pojetí vědeckého výzkumu a bádání.Metodologické problémy pojetí výzkumu (objevování a vynalézání).Vědecká metoda.Metody kvantitativního a kvalitativního výzkumu.Problém vědeckosti přírodních a společenských věd.Typy a druhy výzkumů ve společenských vědách.Validita interpretace výsledků výzkumů.Přehled výzkumných nástrojů.Metodika evaluačních technik.

Získané způsobilosti

Student bude umět v praxi zrealizovat jednodušší výzkzum. Bude schopen správně zformulovat hypotézy, interpretovat výzkum, napsat výzkumnou zprávu apod.

Literatura

A další dle pokynů vyučujícího. ČMEJRKOVÁ, S. a kol. Jak napsat odborný text. Praha, 1999. ŠVAŘÍČEK, R. ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2007. POPPER, K. Logika vědeckého zkoumání. Praha, Oikoymenh, 1997. BARTOŠ, J. Úvod do metodiky historického bádání a nauky o pramenech. Olomouc, 1999. HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha, Karolinum, 1997. GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno, Paido, 1996. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu. Praha, Karolinum, 1998. ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: sociologické nakladatelství, 2005. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno. Paido, 2000.

Požadavky

Seminární práce (skupinová) formou popisu realizovaného výzkumu.Prezentace vlastního výzkumného šetření v rámci semináře.80% účast na seminářích a přednáškách.

Garant

PhDr. Marcela Ehlová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Marcela Ehlová, Ph.D.