Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická psychologie (KVV / PGPS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / PGPS - Pedagogická psychologie, Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice (UPa).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Základní pojmy pedagogické psychologie.Pedagogicko psychologické postupy v práci vychovatele.Metodika výzkumu ped. psych.: pozorování, rozhovor, dotazník, známková klasifikace.Nácvik likvidace agrese, asociálního jednání dětí a dospělých, šikany, záškoláctví, neposlušnosti.Motivace a sebemotivace.Vnitřní a vnější motivace. Problém odměn a trestů.Teorie mnohačetné inteligence. IQ a EQ požadavky ve vzdělávání.Autorita vychovatele.Řeč a vývoj řeči.Problémové chování a emoční poruchy ve výchovném působení.Vývojové poruchy učení a školní praxe. Attention Deficit Hyperaktivity Disorders.Podpůrné instituce, vyhlášky MŠMT a metodické pokyny vztahující se k předmětu.Psychologická hlediska v řízení výchovné skupiny.Užití psychologických poznatků o učení a vyučování v praxi.

Literatura

VALIŠOVÁ, A. Asertivita v rodině a škole. Praha: H+H, 1994. MATĚJČEK, Z. Co, jak a kdy ve výchově dětí. Praha: Portál, 1996. DAŘÍLEK, P.; KUSÁK, P. Pedagogická psychologie, část A a B. Olomouc: PdF UP, 1999. HADJ-MOUSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha: PedF UK, 2006. HRABAL, V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1986. MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psych. poradenství. Praha: SPN, 1991. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 2001. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1997. MAREŠ, J.; KŘIVOHLAVY, J. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. Praha: SPN, 1990. MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998.

Požadavky

Vstupní podmínka: absolvování předmětu ZSOPS.Účast min. 80% , písemná samostatná práce (s použitím 1 povinné, 2 doporučených publikací a minimálně 1 další publikace), samostudium dle povinné a doporučené literatury.

Garant

PhDr. Jana Křišťálová