Předmět Pedagogická psychologie (KVV / PGPSM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KVV / PGPSM - Pedagogická psychologie, Fakulta filozofická, Univerzita Pardubice (UPa).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Základní pojmy pedagogické psychologie.Pedagogicko psychologické postupy v práci vychovatele.Nácvik likvidace agrese, asociálního jednání dětí a dospělých, šikany, záškoláctví, neposlušnosti.Motivace a sebemotivace.Vnitřní a vnější motivace. Problém odměn a trestů.Teorie mnohačetné inteligence. IQ a EQ požadavky ve vzdělávání.Autorita vychovatele.Neurofyzilogická funkce mozku a požadavky současné školy.Psychologie efektivního vyučování.Autorita učitele ve vyučování.Problémové chování a emoční poruchy.Vývojové poruchy učení a školní praxe.Užití psychologických poznatků o učení a vyučování v praxi.Psychologická hlediska v řízení výchovné skupiny.
Získané způsobilosti
Studenti získají širší znalosti z oboru Pedagogická psychologie, s ohledem na budoucí výbavu absolventů oboru Resocializační pedagogika.
Literatura
MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psych. poradenství. Praha, SPN, 1991. HELUS, Z. Psychologie školní úspěšnosti žáka. Praha, SPN, 1979. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál, 1997. ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha, UK, 1997. VALIŠOVÁ, A. Asertivita v rodině a škole. Praha: H+H, 1994. MORAVCOVÁ, I., PRŮKA, M. Aktuální problémy resocializační pedagogiky. Univerzita Pardubice, Praha: 2010. 58s. ISBN 978-80-7395-342-3. MATĚJČEK, Z. Co, jak a kdy ve výchově dětí. Praha: Portál, 1996. KONOPCZYŃSKI. M. Marek. Metody twórczej resocjalizacji, Wyd. PWN, Warszawa 2007. 430p. AMBROZIK, W., ZIELIŃSKI, F. Młodociani mordercy Studia nad agresją i zbrodnią. Poznańskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk, Poznań: 2003. DAŘÍLEK, P.; KUSÁK, P. Pedagogická psychologie, část A a B. Olomouc: PdF UP, 1999. HADJ-MOUSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha: PedF UK, 2006. HRABAL, V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1986. CZAPÓW C., JEDLEWSKI S. Pedagogika resocjalizacyjna. Państwowe Wydawn. Naukowe, Warsava: 1971. 534p. PYTKA L. Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne.- Wyd. APS, Warszawa, 2005. 432p. GRZEGORZEWSKA, M. Pedagogika specjalna: skrypt wykładów. Państwowy Instytut Pedagogiki Specjalnej, 1964. 130 p. MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psych. poradenství. Praha: SPN, 1991. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 2001. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1997. MAREŠ, J.; KŘIVOHLAVY, J. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. Praha: SPN, 1990. MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. MACHEL, H. Więzienie jako instytucja karna i resocjalizacyjna. Arche, Gdańsk: 2003. 286p.
Požadavky
Vstupní podmínka: absolvování předmětu SOPSM. podmínka atestace: účast 80%písemná samostatná práce (s použitím 1 povinné, 2 doporučených publikací a minimálně 1 další publikace)samostudium dle povinné a doporučené literaturypísemná atestace
Garant
PhDr. Mgr. Ilona Ďatko, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Jana Křišťálová