Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Restaurování moderního a souč. umění I (KHVFR / RMU1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHVFR / RMU1 - Restaurování moderního a souč. umění I, Fakulta restaurování, Univerzita Pardubice (UPa).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Cílem předmětu je seznámení studentů s nově se rozvíjející problematikou restaurování děl výtvarného umění 20. a 21. století a uvedení do systému uměleckých stylů vzniklých zejména v 60. letech 20. století, kdy ve světovém umění došlo k zásadnímu přerodu. V České republice dosud teoretická reflexe těchto jevů v souvislosti s restaurováním chybí. Studenti se naučí orientovat se v nově vznikající disciplíně v oblasti restaurování, s jejíž problematikou se v praxi setkají.Okruhy témat v prvním semestru:Nové okruhy problémů v oblasti restaurování. Čím se liší restaurování děl 20. a 21. století od děl starších období? Teorie restaurování moderního a současného umění: iniciativa INCCA, současný stav bádání, hlavní okruh problémů, základní literatura.Změna pohledu na umění ve 20. století, intence autora, deskilling, dematerializace umění.Rozšíření hranic pojmu umění: je konceptuální umění určeno k restaurování?Experimentování s barvami v USA v 30 - 50. letech (David Alfaro Siqueiros, Jackson Pollock, malování autolaky atp.).Počátky používání akrylových barev v Británii (David Hockney a Independent Group).Vztah mezi umělcem a výrobcem barev: americký minimalismus (Morris Louis, Frank Stella).

Získané způsobilosti

Studenti se naučí orientovat se v nově vznikající disciplíně v oblasti restaurování, s jejíž problematikou se v praxi setkají.

Literatura

Thomas J. S. Learner. Analysis of Modern Paints, Getty Conservation Institute. 2005. Salvador Muňoz Viňas. Contemporary Theory of Conservation. Elsevier Ltd., 2005. Monika Wagner. Das Material der Kunst. Eine andere Geschichte der Moderne. München, Verlag S. H. Beck, 2002. Jackie Heumann. From Marble to Chocolate: Conservation of Modern Sculpture. 2001. Monika Wagner - Dietmar Rübel - Sebastian Hackenschmidt. Lexikon de künstlerischen Materials. Werkstoffe der modernen Kunst von Abfall bis Zinn. München, Verlag S. H. Beck, 2002. Jackie Heuman. Material Matters: the conservation of modern sculpture. London, Tate Gallery, 1999. Katie Lloyd Thomas. Materials Matters: Architecture and Material Practice. Routledge, 2007. Ijsbrand Hummlen - Dionne Sillé. Modern Art: Who Cares?. Amsterdam, The Foundation for the Conservation of Modern Art, 1999. Thomas J. S. Learner - Patricia Smithen - Jay W. Krueger - Michael R. Schilling. Modern Paints Uncovered. The Getty Conservation Institute, 2006. Anita Quye - Colin Williamson (eds). Plastics: collecting and conserving. Edinburgh, 1999. Jo Crook - Tom Learner. The Impact of modern paints. London, Tate Gallery, 2000. Ursula Schadler-Saub - Angela Weyer. Theory and Practice in the Conservation of Modern and Contemporary Art. Reflections on the Roots and the Perspectives. Archetype Publications, 2010.

Požadavky

Zápočet formou vypracování písemné práce.

Garant

doc. ak. mal. Tomáš Lahoda